true
اقتصادتهران: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: توسعه دولت الکترونیک تنها در حذف حضوری مخاطب نیست و باید به صورت هوشمند رضایت مخاطب دنبال شود.
به گزارش اقتصادتهران، مسعود شفیعی در گفتگو با ایسنا، در تشریح روند توسعه دولت اکترونیک در سطح استان تهران، گفت: توسعه دولت الکترونیک در کشور مستلزم پیشبینی همه سازوکارهای مرتبط با میز خدمت است و بیتردید توسعه دولت الکترونیک روی کاغذ اتفاق نمیافتد و تنها در حذف حضوری مخاطب خلاصه نمیشود.
وی افزود: شناسایی تمامی گلوگاههای مرتبط با فرآیندهای میز خدمت و بررسی ایرادات و پیشنهاداتی که در هر خدمت باید مورد توجه قرار گیرد، از اساسیترین موضوعات در توسعه جامع دولت الکترونیک است. بعضا برخی خدمات روی کاغذ الکترونیک شده اما در واقع حواشی که پیرامون ارائه این خدمت وجود دارد، کار ذینفعان و مخاطبان را سختتر و فرآیند انجام کار را طولانیتر کرده است.
وی ادامه داد: قطعا در توسعه دولت الکترونیک باید از پیش همه فرآیندهای خدماتی مورد بررسی قرار گیرد و ایرادات آن رفع شود. اگر برای هر خدمتی راهنمای گامبهگام در پرتال سازمان وجود داشته باشد علاوه بر آنکه از سردرگمی مخاطبان جلوگیری میشود موجبات ارتقای رضایت شهروندان و جامعه هدف سازمان نیز فراهم میشود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر مخاطبان بر اساس میزان دسترسی و سرعت انجام کارها در بستر الکترونیک نسبت به عملکرد سازمانها نتیجهگیری میکنند که اگر در بستر الکترونیک نیز سرعت انجام فرآیند پایین و با ایراد باشد، رضایتمندی مخاطبان کاهش مییابد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=221547
false
true