×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
توسعه خطوط ریلی در شکوفایی اقتصاد ملی تاثیر مستقیم دارد

اقتصادتهران: عضوهیات مدیره راه آهن کشور گفت: توسعه خطوط حمل و نقل ریلی در توسعه اقتصاد ملی تاثیر بسیاری دارد به همین دلیل در صدد انجام اقدامات جدیدتر برای توسعه این بخش هستیم.

به گزارش ایرنا سعید رسولی روز شنبه در نشست خبری با رسانه ها در اهواز با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یک ضرورت است، افزود: در سال های بین ۹۰ تا ۹۵ بالغ بر ۲۱۱ میلیون تن بار توسط شبکه ریلی کشور جابجا شده درحالی که میزان بار جابجا شده توسط خطوط غیر ریلی در همین مدت ۲۴۲ میلیون تن بوده است.

وی کاهش تلفات جاده ای، کاهش مصرف سوخت و آلودگی زیست محیطی را از مزایای استفاده از خطوط ریلی عنوان کرد و یادآور شد: خوزستان از جمله استان هایی است که زیر ساخت های ریلی در آن فراهم است و بسیاری از مسیرهای اصلی آن ۲ خطه می باشد.

رسولی با اشاره به اینکه خوزستان تنها استان دارای ۲ اداره کل راه آهن است گفت: یکی از تنگناهای ظرفیتی این استان در محور اندیمشک – درود است که به دلیل سختی مسیر هنوز ۲ خطه نشده است که پس از ۶۰ بار بازسازی این محور ارتقاء ایمنی قطارها در دستور کار قرار گرفت.

وی در خصوص بهسازی و نوسازی محورهای منطقه اداره کل راه آهن جنوب اظهار کرد: در حال حاضر قطار پنج ستاره فدک هفته ای یکبار در مسیر اهواز- تهران در تردد است و از اول دی ماه یک قطار عادی در مسیر اهواز به تهران با قطار ۴ تخته لوکس فعال شده است.

رسولی در خصوص توسعه ناوگان ریلی کشور هم تصریح کرد: تفاهم نامه ای به ارزش سه میلیارد یورو با یک شرکت روسیه ای و یک تفاهم نامه دیگر به ارزش ۷۲۰ میلیون یورو با یک شرکت از کره جنوبی برای خرید ۴۵۰ ریل باس منعقد شده است تا به شبکه ریلی افزوده شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches