×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
توسعه‌ای بازار سرمایه با اوراق تامین مالی کم هزینه

اقتصادتهران: تامین مالی کم هزینه با اوراق اختیار فروش تبعی یکی از راه‌های توسعه‌ای بازار سرمایه است.

علی صحرائی، مدیر عامل بورس تهران با اعلام مطلب بالا گفت: بازار اختیار فروش تبعی از کم هزینه ترین و سریع ترین فرآیند انتشار در مقایسه با سایر روش های تامین مالی برخوردار است. وی در ادامه گفت: این بازار ضمن تضمین حداقل بازدهی برای سرمایه گذاران و نیز حمایت از سهام پایه و جلوگیری از فشار فروش منجر به عدم خروج پول از بازار سهام و افزایش نقدشوندگی سهام پذیرفته شده در بورس می شود.

مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران با بیان مطلب فوق گفت: شرکت های فعال در بازار سرمایه می توانند با بهره گیری از ابزار اختیار فروش تبعی روند تامین مالی خود را در مدت زمان کوتاهی به سرانجام برسانند. با بهره گیری از این ابزار، تامین مالی بنگاه های اقتصادی با هزینه کمتر و در اسرع وقت امکان پذیر شده است و نوید دهنده ارتقاء تامین مالی در سطح بازار سرمایه هم از نظر نرخ و هم از نظر سرعت دسترسی به منابع مالی است.

وی ادامه داد: اوراق اختیار فروش تبعی با تسهیل فرآیند تامین مالی در بورس، میزان گرایش شرکت ها به بورس برای تامین مالی با بهره گیری از این روش را افزایش داده است.

صحرائی از تامین مالی بیش از ۲۰ شرکت به واسطه این ابزار در بورس تهران خبر داد و یادآور شد: استقبال شرکت ها برای تامین مالی از طریق بازار اختیار فروش تبعی به شکل فزایندهای افزایش یافته است.

مدیرعامل بورس تهران به تامین مالی ۲۹۵ هزار میلیارد ریالی انواع ابزار معاملاتی در بورس تهران طی سال ۹۷ اشاره کرد و در ادامه گفت: امروزه به تناسب رشد بازارهای مالی و بین المللی شدن آن، طراحی و توسعه ابزارهای نوین متناسب با نیازهای سرمایه گذاران مختلف، نقش قابل توجهی در توسعه بورس ها داشته است، بازارهای مالی پیشرفته به ارائه ابزارهای مالی سنتی بسنده نکرده و در تلاش برای ارائه ابزارهای مالی جدیدی هستند.

راه اندازی ابزارهای نوین

بورس اوراق بهادار تهران نیز همواره درصدد مطالعه و راه اندازی ابزارهای نوین معاملاتی متناسب با نیازهای بازار سرمایه ایران بوده و در طی سال های اخیر با معرفی ابزارهای همچون قراردادهای آتی تک سهم و سبد سهام، قراردادهای اختیارمعامله و اوراق اختیار فروش تبعی گام های اساسی در این زمینه برداشته است.

صحرائی به بیان تعریفی از اوراق اختیار فروش تبعی، پرداخت و گفت: این اوراق، اختیار فروش تعداد مشخصی از دارایی پایه به “قیمت اعمال” تعیین شده در “اطلاعیه عرضه” در تاریخ سررسید را به خریدار آن می دهد و مهمترین ویژگی آن، این است که خریدار اوراق اختیار فروش تبعی باید سهام پایه اوراق را به طور همزمان در اختیار داشته باشد، این بدان معنی است که در صورت تأمین مالی یک شرکت یا بنگاه اقتصادی به عنوان عرضه کننده اوراق اختیار فروش تبعی، سرمایه گذار سهام پایه را نیز از عرضه کننده خریداری می کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches