×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
توزیع ۱۳ هزار کانکس در مناطق زلزله زده

اقتصادتهران: سخنگوی وزارت کشور با تشریح اقدامات انجام شده توسط وزارت کشور برای زلزله زدگان، مشکلات حاشیه نشینی، صدور کارت‌های ملی هوشمند، مقابله با اعتیاد، کاهش جرائم و …، گفت: طرح توانمندسازی و پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان از مهمترین طرح‌هایی است که در روزهای گذشته به صورت اجرایی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در ۳۱ استان کشور عملیاتی شد.

به گزارش ایسنا، سید سلمان سامانی در نشست خبری با حضور خبرنگاران که صبح دیروز در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات و تصمیماتی که در این دوره در سازمان ثبت احوال صورت گرفته شد، صدور کارت ملی هوشمند برای تمام ایرانیان بود که با پیگیری‌های جدی شاهد بودیم بیش از ۳۱ میلیون نفر از ایرانیان دارای کارت ملی هوشمند شدند.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته شاهد بودیم رشد متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند در سراسر کشور به شکل معناداری اتفاق افتاده است و از روزی ۳۰ هزار نفر به روزی حدود ۱۰۰ هزار متقاضی افزایش یافت. همچنین این کارت هوشمند ملی توان برنامه ریزی برنامه ریزان را ارتقاء می‌دهد و تصمیم گیری را برای نظام برنامه ریزی آسان‌تر و دریافت خدمات را برای مردم در حوزه‌های مختلف قابل دسترس‌تر می‌کند.

به گفته وی، در صورتی که بتوانیم به ۸۰ میلیون واجد کارت ملی هوشمند برسیم برنامه ریزی‌های اجرایی در خصوص برگزاری انتخابات از حیث تعداد واجدین شرایط، تعداد تعرفه‌ها و … آسان‌تر خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه صحبت‌هایش به بحث مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: یکی از آسیب‌های جدی نظام برنامه ریزی کشور نداشتن اطلاعات دقیق از افرادی است که نیازمند دریافت خدمات هستند. این تصمیم سازمان ثبت احوال فرصتی را فراهم می‌کند که در مدیریت بحران و توزیع اقلام امدادی و شیوه امدادرسانی به افراد نیازمند با اطلاعات دقیق و جامع‌تر در نظام مدیریت بحران ایجاد شود.

وی ادامه داد: در خصوص زلزله غرب کشور از همدلی و همراهی ملت ایران برای بازتوانی، نجات آسیب دیدگان در استان کرمانشاه و مناطق زلزله زده این استان تشکر می‌کنم. همچنین از اقدامات موثر نیروهای نظامی ذیل سازمان مدیریت بحران و نیروهای سپاه، ارتش، بسیج که در این بزنگاه به کمک مردم آمدند و اقدامات اثرگذاری انجام داده‌اند نیز تقدیر می‌کنم.

سامانی همچنین در ادامه از جمعیت هلال احمر و تمام داوطلبان آن که در این حوزه کمک رسان ستاد مدیریت بحران بودند نیز قدردانی کرد.

وی همچنین به ارائه گزارشی از زلزله غرب کشور پرداخت و گفت: در مرحله اسکان اضطراری حدود ۹۰ هزار چادر میان زلزله زدگان توزیع شد تا بتوانیم در مدت محدود اسکان اضطراری را شاهد باشیم که این اتفاق به خوبی انجام شد. همچنین در مرحله اسکان موقت نیز که به وسیله کانکس‌ها تامین شد با هماهنگی‌های لازم با نهادهای مذکور قرار شد که ظرف ۴۵ روز کانکس‌های مورد نیاز زلزله زدگان را برای اسکان موقت در اختیار آنان قرار دهیم که این کار نیز با کمک خدا و مردم و مسئولین محقق شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches