true
اقتصادتهران: معاون تعاون وزیر کار هوشمند سازی نظام توزیع کالا در تعاونی های کشور را خواستار شده و می گوید: اجرای این طرح ضمن کمک به دسترسی به کالا با قیمت مصوب در سراسر کشور، زمینه خروج تعاونی ها از حالت سنتی به مدرن را فراهم می کند.
به گزارش ایسنا، طرح توزیع هوشمند اقلام و کالاهای اساسی از هفتههای قبل در راستای کوتاه کردن دست واسطهها و حذف دلالی و مدیریت بازار به اجرا درآمده است.
این طرح در آغاز با هدف ساماندهی بازار اقلامی همچون مرغ و تخم مرغ و از سوی وزارت جهاد کشاورزی به جریان درآمد و مدتی بعد برنج، شکر، روغن و اقلام لبنی شامل شیر، پنیر، ماست و کره نیز در دستور کار فروش اینترنتی و توزیع هوشمند با قیمت مصوب قرار گرفت که تا حد زیادی در مدیریت بازار اثرگذار بود.
پیش از این مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفته بود در جایی که اخلال در شبکه توزیع باشد و واسطهگری و عرضه نامناسب و دلالی های غیرضرور صورت بگیرد، از سامانههای هوشمند در بحث توزیع و مصرف کننده، اصناف و کسبه استفاده خواهیم کرد تا مردم دغدغه معیشت نداشته باشند.
در همین راستا، مهدی مسکنی ـ معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ تاکید دارد که نظام توزیع کالا در تعاونی های کشور باید هوشمند شود.
وی از تعاونیهای مصرف به عنوان باسابقه ترین، قدیمیترین و پر ریشه ترین تعاونیهای کشور نام برده و میگوید: اگر تعاونی های مصرف به سمت بازسازی برند در نظام توزیع کشور حرکت نکنند با تهدید جدی روبه رو خواهند شد.
مسکنی می گوید: در وزارت تعاون با همکاری اتحادیههای تعاونی مصرف و سایر تعاونی های کشور در گرایشهای مختلف و با کمک تیمی مشاور طرحی برای توزیع هوشمند کالا در تعاونیها در دست بررسی و اقدام داریم.
به گفته وی، اجرای طرح توزیع هوشمند کالاها در بخش تعاون به هموطنان برای دسترسی به کالا با قیمت مصوب در سراسر کشور کمک خواهد کرد و ماهیت تعاونی ها را از حالت سنتی به مدرن تغییر خواهد داد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=230243
false
true