×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
توزیع مواد مخدر دولتی باعث افزایش اعتیاد می‌شود

اقتصادتهران: سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به پیشنهاد کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی «طرح توزیع مواد مخدر دولتی» گفت: توزیع بی حد و حصر و کاملاً آزادانه موادمخدر در سطح جامعه در هیچ جای دنیا سابقه ندارد و باعث افزایش میزان اعتیاد و گرایش افراد به سمت و سوی مصرف مواد مخدر می‌شود.

به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، پرویز افشار درباره مصوبه کمیسیون یاد شده مبنی بر طرح « توزیع مواد مخدر دولتی » گفت: طی چند روز گذشته خبری به نقل از سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره این طرح در فضای مجازی منتشر شد که ظاهرا شبیه توزیع و تعیین سهمیه تریاک و مواد مخدری است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برای تعدادی از معتادان به ویژه معتادان سن بالا در کشور انجام می‌شده است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از توجه نمایندگان مجلس و دغدغه خاطری که نسبت به حوزه مبارزه با مواد مخدر دارند به این نکته اشاره کرد که نمایندگان مجلس زحمات زیادی را برای تصویب بندهای مرتبط با مبارزه همه جانبه با مواد مخدر در برنامه ششم توسعه متحمل شدند و در حال حاضر نیز اقداماتی برای اصلاح قانون در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در دست انجام است اما براساس بند ۵۷ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد در طول این برنامه ‌باید با تکیه بر دو محور اصلی «سیاست‌های کلی مبارزه با موادمخدر از سوی معظم‌له در سال ۱۳۸۵» و «مدیریت مصرف» باشد.

سخنگوی ستاد تصریح کرد: مفهوم «مدیریت مصرف» آن است که با یک نگاه جامع، همه‌جانبه و متوازن رابطه قاچاقچی و مصرف‌کننده مواد ،قطع و یا به حداقل کاهش یابد.

وی ادامه داد: در این راستا، سیاست‌های مقابله با عرضه برای جلوگیری از ورود، توزیع و پیشگیری از دسترسی به مواد از یک سو و از سوی دیگر نگاه حداکثری به درمان به صورتی که اکثریت معتادان کشور تحت پوشش یکی از برنامه‌های درمانی قرار گرفته باشند و نیاز به تامین مواد از دست قاچاقچی نداشته باشند از مصادیق روشن «مدیریت مصرف» تلقی می‌شوند.

افشار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای پیشرو در امر مبارزه همه جانبه با مواد مخدر است که با نگاهی کاملا علمی نسبت به این موضوع در دنیا شناخته شده است، لذا حلقه مفقوده یا کمبودی در مداخلات مورد نیاز احساس نمی‌شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر حدود ۴۰۰ هزار تن تحت پوشش برنامه درمان نگهدارنده با متادون، حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تن تحت پوشش برنامه درمان نگهدارنده با شربت تریاک و چند ده هزار تن نیز تحت پوشش برنامه درمان نگهدارنده با بوپرنورفین هستند که این مواد از دسته مواد آگونیست به شمار می آیند و مشابه تریاک و مخدرات عمل می‌کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches