×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
توانگری مالی صنعت بیمه با نرخ شکنی و رقابت ناسالم شکننده است

اقتصادتهران: صنعت بیمه کشور در صورت عدم رعایت نرخ و شرایط فروش بیمه نامه و بازاریابی غیر حرفه ای و رقابت ناعادلانه، در تنگنای توسعه و کاهش توانگری مالی و عدم توانایی در پرداخت انواع خسارت قرار خواهد گرفت و بازار صنعت بیمه کشور تحت الشعاع فروش ناسالم خواهد رفت و به همین دلیل منابع مالی کمتری نصیب شرکت های بیمه شده و شرایط سرمایه گذاری را نیز دچار افت می نماید و لذا در این نهاد بازرگانی و خدماتی عدم رعایت ساز و کارهای حرفه ای رقابت و کسب و کار بیمه ای و همچنین عدم توجه لازم به مفاد برخی از آیین نامه های شورای عالی بیمه مانند ۸۱ و ۶۹، این صنعت دچار آسیب جدی مالی و کاهش توانگری مالی و نیز منابع مالی کمتری جذب شرکت های بیمه می شود.

شرکت های نوظهور و با سابقه در بخش دولتی و خصوصی برای بقا و حیات در صنعت بیمه و حفظ ثبات اقتصادی این بازار مالی و خدماتی به همکاری مشترک در ساماندهی رقابت حرفه ای در این صنعت نیاز مبرم دارند. شاخص های اقتصادی و مالی صنعت بیمه برای ارائه خدمات پس از فروش به بیمه گذاران به منابع مالی فراوانی مازاد بر سرمایه و مازاد بر توان اتکایی نیاز اساسی دارد و مضافا در صورت کاهش قدرت و توان مالی جهت پرداخت خسارت در بازار رقابتی ناسالم همه صنعت بیمه و به ویژه شرکت های دارای سرمایه کم و یا ناکافی به سمت تزلزل اقتصادی، مالی و بحران خواهند رفت.

رقابت در صنعت بیمه ضرورت دارد در محدوده نرخ و شرایط آیین نامه های شورای عالی بیمه تعریف شود و حرکت بازار یابی شرکت های بیمه به سمت بیمه گذاران هدف در چارچوب بازار رقابتی سالم و تحت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سندیکای بیمه گران قرار داشته باشد تا بیمه گذاران از محدوده بیمه نامه های حرفه ای وبا ضمانت اعمال مدیریت ریسک خارج نشوند و مدار نرخ و شرایط برای تامین منابع مالی صنعت بیمه از چارچوب حرفه ای خارج نشود. برخی از بیمه نامه ها در تعدادی از پوشش های بیمه ای در اموال و زندگی بدون توجیه اقتصادی قابل قبول و در صورت کاهش نرخ و شرایط کارشناسی و در صورت وجود رقابت ناسالم و غیر حرفه ای و نیز بدون اعمال مدیریت ریسک به ضرر کل صنعت بیمه است. بنابراین اقتصاد صنعت بیمه در بازار رقابتی سالم و حرفه ای رشد خواهد نمود و در بازار رقابتی ناسالم و در صورت کاهش ساز و کارهای نظارتی و نرخ و شرایط زیر قیمت واقعی آسیب های جدی را این صنعت لمس خواهد کرد. گفتمان صنعت بیمه اقتصاد محور در رقابت سالم، سود آوری مشترک را برای صنعت بیمه کشور به ارمغان آورده و در نتیجه با منابع مالی کافی و مطلوب اقتصادی، توانگری مالی صنعت بیمه افزایش و همچنین افزایش توانمندی پذیرش ریسک های متعدد و نوآوری در خدمات پس از فروش را برای ارائه خدمت رقابتی و مردم پسند را به بیمه گذاران برای شرکت های بیمه فراهم خواهد کرد.

به همین مناسبت از مهمترین ویژگی های صنعت بیمه در حال توسعه و رو به رشد، رقابت سالم و اقتصاد محور است و منابع مالی و درآمد های مناسب موتور محرکه صنعت بیمه کشور است.

بهمن لامعی؛ عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches