×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تهران در آستانه برگزاری بزرگترین رویداد صنعت شیشه کشور

اقتصادتهران: ششمین نمایشگاه بین المللی شیشه، تجهیزات و ماشین آلات وابسته که در نوع خود بزرگترین رویداد صنعت شیشه کشور محسوب می‌شود، با حضور ده‌ها شرکت داخلی و خارجی از ۲۳ تا ۲۶ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه حسین زجاجی، دبیر انجمن صنعت شیشه ایران عضو هیت مدیره این انجم گفت:در این رویداد بین المللی انواع صنایع، دستگاه‌ها، تجهیزات و خطوط تولید، معادن و فرآوری مواد اولیه، انواع شیشه‌های ساختمانی، شیشه‌های نما، در و پنجره، شیشه‌های اداری،شیشه‌های خم‏، شیشه‌های اتومبیل، شیشه‌های ضدگلوله، مواد اولیه و دیگر صنایع مرتبط ارائه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد:در ششمین نمایشگاه بین المللی شیشه و صنایع وابسته علاوه بر شرکت‌های داخلی و حضور سازمان انرژی‌های نو، مرکز تحقیقات زمین و مسکن و ستاد فناوری‌های نانو ریاست جمهوری؛ نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، آلمان‏،ترکیه و چین نیز حضور دارند.

زجاجی حضور شرکت‌های استارتآپی،‏ شرکت‌های خلاق و نو آور و شرکت های دانش بینان را از جمله بخش‌های نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه و گفت: برگزاری چندین کارگاه آموزشی مرتبط با موضوع نمایشگاه با حضور مسولان، صنعتگران، استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگران از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

وی اضافه کرد:آشنایی با نوین‌ترین تولیدات و پیشرفت‌های این حوزه، تبادل اطلاعات، دانش فنی و فناوری روز بین مشارکت‌کنندگان، آشنایی بازدیدکنندگان با آخرین دست‌آوردهای عرضه‌شده در بخش‌های مختلف صنعت شیشه، ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زائی و بازاریابی و توسعه صادرات؛ مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

دبیر انجمن صنعت شیشه ایران تصریح کرد: پیش بینی شده در طول برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی شیشه و صنایع وابسته چندین هیئت تجاری، صنعتی، اقتصادی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی از کشورهای در محل نمایشگاه حضور یابند و ضمن بازدید از نمایشگاه با شرکت‌های ایرانی وارد مذاکرات صنعتی و اقتصادی شوند.

زجاجی در ادامه گفت: از آنجایی که صنعت شیشه یکی از صنایع با ارزش افزوده بالا در میان صنایع جهان و کشور به حساب می‌آید این نمایشگاه سعی دارد توسعه این صنعت بر مبنای آینده پژوهی در صنعت شیشه صورت گیرد و اهداف کلان و استراتژی‌های دستیبابی به چشم انداز به خوبی تدوین و مشخص شود.

وی بر توجیه اقتصادی بالای صنعت شیشه در کشورمان تاکید کرد و افزود: صد در صد مواد اولیه صنعت شیشه در داخل کشور وجود دارد و این اهیمت توجه و توسعه این صنعت را چند برابر کرده است.

وی اضافه کرد: سیلیس، کربنات سدیم، آهک، دولومیت و فلدسپات در زمره مهم ترین مواد اولیه برای تولید شیشه هستند که معادن این مواد در ایران وجود دارد و تمامی این مواد با سهولت و قیمت پایین در دسترس است و شاید همین مسئله نخستین و مهم‌ترین مزیت این صنعت به حساب مى‌آید.

دبیر انجمن صنعت شیشه ایران افزود: در سال جاری بیش از ۳ میلیون تن شیشه در کشور تولید خواهد شد که یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن آن را شیشه تخت، ۸۵۰ هزار تن شیشه های بسته بندی صنایع غذایی ودارویی و ۳۷۵ هزار تن انواع شیشه رومیزی شامل ظروف بلور، کریستال، اوپال است.

زجاجی گفت: در حال حاضر در ۱۵ کارخانه بزرگ  تولید شیشه سازی تخت فعال کشور روزانه بیش از ۶۰۰ هزار متر مربع شیشه  تخت (شیشه رنگی وساده فلوت، شیشه مشجره ساده ورنگی و شیشه ساده ورنگی شیت) تولید می‌شود که از این میزان حدود ۴۰ درصد به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و حتی اروپا صادر می‌شود. ۶۰ درصد تولید شیشه کشور، نیاز بازار داخل را به خوبی تامین می‌کند (عمده  شیشه جام برای مصرف در ساختمان‌ها، پنجره و اتوموبیل کاربرد دارد اینه)

وی اضافه کرد: در ۱۰ کارخانه از ۱۵ واحد شیشه سازی کشور شیشه فلوت تولید می‌شود. شیشه فلوت، آخرین روش تولید صنعت شیشه به‌شمار می‌رود که جایگزین شیشه‌های سنتی شده است.

زجاجی افزود: بیش از ۴۰ درصد تولیدات شیشه تخت کشور صادر می‌شود و مهمترین دستاورد این صنعت تامین شیشه مورد نیاز صنایع خودرو در رنگ‌های سبز اتوموبیلی، شیشه های سولار یا جذاب انرژی اتوموبیلی، شیشه دودی اتوموبیلی، همچنین شیشه‌های فوق شفافیت (سوپر کلیر) و شیشه های پوشش دارای کنترل کننده انرژی در ساختمان است.

این فعال صنفی گفت:۹۰ تا ۹۵ درصد نیاز کشور به شیشه ساختمان در داخل تولید می‌شود، همچنین در تولید بطری، همه نیاز دارویی و صنایع غذایی در داخل تامین  و بیش از ۳۵درصد تولیدات این بخش از صنعت نیز صادر می‌شود.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches