×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تهران برای وقوع زلزله آمادگی ندارد

اقتصادتهران: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت تهران در مدیریت بحران بسیار بحرانی است و پایتخت آماده وقوع زلزله نیست، تاکید کرد: تدبیر درباره ساماندهی وضعیت تهران یک رسالت ملی – حاکمیتی است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «محمد سالاری» با اشاره به بحران شبکه‌های زیرساختی تهران در صورت وقوع زلزله گفت: زلزله در این شهر می‌تواند بسیار ویرانگر باشد و می‌طلبد که همه سطوح حاکمیت وارد این کار شوند و اولویت اصلی را ایمن سازی شهر و آگاه‌سازی شهروندان قرار دهند.

وی در تشریح عملکرد مدیریت بحران شهر در هنگام وقوع حوادثی، مانند زلزله گفت: با توجه به اینکه در زلزله اخیر تهران، شهر به طور نسبی لرزید، امکان ارزیابی مدیریت بحران وجود ندارد، زمانی ‌می توان عملکرد مدیریت بحران شهر را ارزیابی کرد که زلزله منجر به خسارت در سطح شهر و ورود نیرو‌های امدادی شود.

این مقام مسئول افزود: اینکه چند جلسه برگزار شود و مجموعه سازمان‌ها و نهاد‌ها تنها در جلسه حضور پیدا کنند، نمی‌توان ارزیابی عملکرد انجام داد چرا که عملیاتی انجام نشده اما نکته اینجاست که وضعیت تهران در مدیریت بحران بسیار بحرانی است.

وی با تاکید بر اینکه در مدیریت شهری گذشته هیچ اقدامی در زمینه آموزش شهروندان در حوزه مدیریت بحران انجام نشده، گفت: باید به عنوان یک رسالت ملی و حاکمیتی گام‌های موثری برای آموزش شهروندان در حوزه مدیریت بحران توسط همه دستگاه‌های زیربط برداشته شود.

بحران در شبکه‌های انتقال انرژی در صورت زلزله

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در بحث شکل‌گیری کالبد تهران، بنا‌ها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها، شبکه معابر و شبکه توزیع نیرو پیوست مطالعاتی به ویژه پیوست پدافند غیرعامل وجود نداشته، حتی مقررات ملی ساختمان نیز تا دو دهه پیش در کشور وجود نداشت و حتی پس تدوین، به طور کامل رعایت نشد.

وی تاکید کرد: امروز شبکه‌های انتقال نیرو و شبکه توزیع آب، مخابرات و حتی فاضلاب که به مرز پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده ،به صورت سنتی دفنی و فرسوده اند و بیشتر آن‌ها در هسته مرکز و جنوبی شهر تهران قرار گرفته‌اند، به طوری که در جلسات اخیر مدیریت بحران اعلام شد که این شبکه‌ها وضعیت بحرانی دارند و وقوع زلزله‌ای با بزرگی بیش از آنچه که روی داد، می‌تواند این شبکه‌ها را تخریب کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches