دوشنبه, ۲۴ آذر , ۱۴۰۴
اقتصاد تهران

تهران برای خودروها ساخته شده نه شهروندان!

۵ اردیبهشت, ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱

تهران برای خودروها ساخته شده نه شهروندان!

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر تهران مکانی برای رفت و آمد افراد نیست بلکه برای خودروها ساخته شده است و شهروند در آن جایی ندارد، چه برسد به زنان و کودکان.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده که امروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: رفتارهای ناسازگار می‌تواند موجب متلاشی شدن جامعه شود.

وی با اشاره به موضوع تحکیم خانواده اظهار کرد: همه سیاستمداران به ضرورت تحکیم خانواده تاکید می‌کنند اما لازم است موضوع زنان برای دستیابی به این هدف مورد بازخوانی قرار گیرد و نحوه حضور زنان در جامعه بررسی شود. در حال حاضر شاهد بزه‌های سازمان‌یافته در حوزه یافته در حوزه زنان هستیم، چراکه ناسازگاری‌های موجب بروز این بزه‌ها می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم که مساله زنان را با ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی بازخوانی و تنها به امور رفاهی آنان نپردازد و تلاش کرده‌ایم مساله زنان را در جامعه مورد توجه قرار دهیم. این اقدام موجب ایجاد تفاوت‌هایی درباره نحوه پیگیری مسائل مربوط به زنان در وزارت راه و شهرسازی شده است و به همین دلیل سازماندهی و تشکیلات نیز تغییر می‌کند. البته هنوز در آغاز راه هستیم و راه بسیار طولانی در پیش داریم.

آخوندی با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی دو بحث بنیادی را پیگیری کرده‌ایم، اظهار کرد: بازخوانی نحوه ورود تجدد و مدرنیته به ایران یکی از این بحث‌های مهم است. ورود مدرنیته به ایران بسیار فن‌سالارانه بوده است؛ لذا به پایمال شدن حقوق شهروندی منجر شده است. ما به این بحث از منظر توسعه ملی پرداخته‌ایم.

وی اضافه کرد: شهر تهران مکانی برای رفت و آمد افراد نیست بلکه برای خودروها ساخته شده است و شهروند در آن جایی ندارد، چه برسد به زنان و کودکان. در آخرین سرشماری انجام شده، سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران وجود دارد؛ بنابراین ۱۳ میلیون نفر امکان سکونت در تهران را دارند این در حالی است که جمعیت تهران ۸.۶ میلیون نفر است که تعداد  زیادی از آنان در شرایط سخت و نابهنجاری زندگی می‌کنند. از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲، ۱۰۱ هزار پروانه ساخت برای منطقه یک تهران صادر شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: نحوه ورود مدرنیته به ایران و غلبه تکنیک در حقوق شهروندی مساله‌ای فراگیر در کشور است. نمونه بارز آن پل صدر است. بیش از یک میلیارد دلار برای ساخت این پل سرمایه‌گذاری شد و بسیار اقدام خوبی است ولی با ساخت این پل حقوق عابران و همسایه‌های این سازه پایمال شده است و از نظر زیست‌محیطی نیز مشکلاتی را به وجود آورده است.

دیدگاه ها بسته هستند.

  • پستی یافت نشد.

آخرین خبر ها