×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تهدید صنعت تایر کشور با دامپینگ واردکنندگان لاستیک

اقتصادتهران: سالانه حدود ۳۳۰ هزار تن انواع تایر در کشور مصرف می شود که ازاین میزان سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن آن وارداتی است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان ارسلان امتعلی عضو انجمن صنفی صنعت تایر کشور و مدیرعامل یکی از واحدهای تولید لاستیک بنیاد با اشاره به این که در کشور سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع لاستیک تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود گفت: از این میزان حدود ۲۰۰هزار تن ان مربوط به انواع تایر خودرو است.

ارسلان امتعلی در ادامه به واردات انواع لاستیک های بی کیفیت اشاره کرد و گفت: این ها می خواهند با دامپینگ صنعت استراتژیک لاستیک کشور را زمین گیر کنند در حالی که این لاستیک های وارداتی هیچ گونه خدمات پس از فروش ندارند و جان مردم را نیز در خطر قرار می دهند.

وی گفت: واقعا برای تولیدکنندگان لاستیک کشور جای این سوال است که چگونه وارد کنندگان می توانند برای واردات از ارز مبادله‌ای استفاده کنند اما تولیدکنندکان که باید مورد توجه وزارت صنایع قرار بگیرند می باید ارز مورد نیاز خود را از بازار ازاد تهیه نمایند خوب طبیعی است که انتظار صنعت لاستیک کشور این است که وزارت صنعت با بر قراری تعرفه های مناسب از ورود این نوع تایر ها جلوگیری کند در این خصوص مذاکراتی نیز شده و وعده هایی داده شده اما هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است نا گفته نماند که بسیاری از کشورها جهت حمایت از صنایع خود در مقابل ورود کالاهای چینی تعرفه قابل توجه وضع کرده اند.

وی در ادامه به کمبود نقدینگی در گردش این واحدها نیز اشاره کرد و گفت: صنعت تایر کشور چه به لحاظ طرح های توسعه‌ای و چه خاص خود صنعت یک صنعت سرمایه بر است و نیاز به توجه خاص دارد تکنولوژی مورد استفاده در صنعت تایر بخشی قدیمی است که می باید مجهز به تکنولوژی تولید تایرهای رادیال سیمی شوند بخش جدیدی که باید توسعه یابد، خوش بختانه در حال حاضر بسیاری از ماشین الات این صنعت در داخل تولید می شود و بخش مهمی از مواد اولیه نیز در داخل تهیه می گردد و کافی است که این صنعت مورد توجه قرار بگیرد تا بتواند نه تنها نیاز کشور به تایر را در کشور تامین کند بلکه موجب صدور این محصول نیز فراهم شود.

وی گفت صنعت تایر تا رسیدن به خود کفایی و پس از ان صادرات راه زیادی در پیش رو ندارد به شرط ان که منابع مالی توسعه ایی واحدهای فعلی فراهم شود و از سوی دیگر با تعرفه های مناسب عرصه را بر واردات تنگ کنیم تا زمینه رشد و شکوفایی صنعت داخلی فراهم اید.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches