×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
 تنها ۵۰ درصد پروژه‌های راه روستایی فعال است

اقتصادتهران: مدیر کل راه های روستایی کشور گفت: از ۱۴ هزار پروژه راه روستایی سطح کشور تنها ۵۰ تا ۵۲ درصد پروژه ها فعال بوده و مابقی تعطیل هستند.

به گزارش ایسنا، حسن فدایی در سفر به شهرستان اسدآباد در حاشیه بازدید از پروژه های راه روستایی این شهرستان به خبرنگاران اظهار کرد: راه های روستایی کشور دارای مشکلات بسیاری بوده و مسئولان وقت در رابطه با راه های روستایی براساس جمعیتی و برخورداری روستایی در کشور ساختار تعریف کرده‌اند و به موضوع کیلومتر توجهی نشده است.

وی اضافه کرد: ۲۰۸ هزار کیلومتر در سطح کشور راه روستایی وجود دارد که از این میزان راه روستایی ۱۰۴ هزار کیلومتر آسفالت شده و همین میزان راه آسفالت شده مجدد نیازمند بهسازی است.

فدایی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ هزار و ۸۷ کیلومتر راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیاز به آسفالت دارند، ادامه داد: از این میزان ۲۷ هزار کیلومتر راه شوسه بوده و برای آن نیاز به اعتبار داریم.

وی با تاکید بر اینکه توجه به کیلومتر در راه‌های روستایی را  پیگیر هستیم، تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد ۲۷۰ کیلومتر راه آسفالته و ۷۳ کیلومتر راه شوسه و خاکی وجود دارد که باید این راه ها بهسازی شوند.

فدایی خاطرنشان کرد: با کمک نمایندگان مجلس پیگیریم که در موضوع جابجایی اعتبار بند “ب”، براساس طرحی که گذاشته‌ایم اصلاح بودجه سال ۹۷  انجام شده و ۷۰۰ میلیارد تومان از بند “ب” تبصره “۵” قانون بودجه سال ۹۷ برداشته و با جابجایی در بند “ه” قرار دهیم که قابل پرداخت در موضوع مطالبات راه روستایی باشد.

مدیر کل راه روستایی کشور تصریح کرد: جابجایی اعتبار در کمیسیون برنامه بودجه، مصوب و چاپ شده و به زودی در صحن مجلس نیز مطرح می‌شود که در صورت مصوب شدن نوید خوبی برای مسئولان کشور و پیمانکاران راه روستایی خواهد بود که بتوان مطالبات آنان را پرداخت کرده و با جابجایی ۷۰۰ میلیارد تومان در بند “ه” پروژه‌های در دست اجرا فعال شوند.

اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت:شهرستان اسدآباد با ۲۵ کیلومتر راه شوسه روستایی دارای  بیشترین راه شوسه روستایی بوده که نیازمند زیرسازی و آسفالت است.

وی در حاشیه سفر مدیر کل راه های روستایی کشور به اسدآباد و بازدید وی از راه های شوسه روستایی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه های شوسه روستاهای قراکند، قمشانه، چشمه علی، نادر آباد، حیدرآباد گدار پهن، چهار چشمه به سرسه گاز به پیمانکاران سپرده شده و در سال ۹۶ و ۹۷ برای این روستاها اعتبار لحاظ شد و بخشی از اعتبار به پیمانکاران پرداخت شده اما مراحل زیرسازی برخی از این روستاها انجام نشده است.

رنجبرزاده خاطر نشان کرد: برخی روستاها نیز شامل سیاه گله به سوتپه، خنداب به قاسم آباد، نجف آباد، شیلاندر به تویسرکان و تختی آباد نیز هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و شهرستان اسدآباد با این وضعیت دارای بیشترین راه روستایی شوسه است.

وی افزود: امیدواریم با سفر مدیر کل راه های روستایی کشور به اسدآباد و تعیین تکلیف شدن روستاهای شوسه شهرستان سال آینده هیچ روستای بدون زیرسازی و آسفالت در اسدآباد وجود نداشته باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches