×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تنها ۱۵ درصد مدارس متوسطه دوم کشور مشاور دارند

اقتصادتهران: معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش گفت: با وجود بحران‌های رفتاری و بلوغ مربوط به دوران نوجوانی و جوانی، تنها ۱۵ درصد مدارس متوسطه دوم کشور دارای مشاور هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی فیض در نشست معاونان و روسای مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش استان قزوین افزود: هرگونه فعالیتی در مدرسه باید رویکرد تربیتی دنبال شود به گونه ای که حتی ساخت و ساز در این محیط باید با دید تربیتی صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: در فرآیند تربیت بیش از آن که متون درسی تعیین کننده باشند، معلمان تعیین کننده هستند بنابراین معلمان دروس مختلف می توانند همزمان با انتقال دانش و تخصص خود به دانش آموز با رفتار خوب، فعالیت تربیتی نیز انجام دهند.

این مسئول، نقش معلم در فرآیند تربیتی را از کلیدی ترین نقش ها در جامعه دانست و افزود: برقراری ارتباطات تعاملی معلمان با دانش آموزان،اخلاق معلمی، نقش معلم در تربیت دانش آموز و تقویت نقش مشاوره‌ای معلم از جمله مسایلی است که در راستای رویکردهای جدید تربیتی باید به ‌آن ها بیشتر پرداخته شود.

وی تاکید کرد: باید نگاه‌ها به امور پرورشی مدارس تغییر پیدا کند و معلم علاوه بر تدریس که یک نقش عمومی محسوب می‌شود، در رویکرد جدید باید یک نقش فرعی هم به عنوان مشاور داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در راستای سیاست های جدید، معاونان و مربیان پرورشی فضای تربیتی مدرسه را مدیریت می کنند و بخش عمده ای از این فضا توسط معلمان در درون کلاس‌های درس رهبری می‌شود.

فیض تاکید کرد: اگر کسی دغدغه مدرسه را داشت بدون شک باید دغدغه پرورشی و تربیت نسل آینده را نیز داشته باشد.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز در آینده نقش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نقش‌هایی در تعاملات اخلاقی، اجتماعی با مردم یا در تعامل با محیط زیست و اقتصاد بر عهده خواهند داشت بنابراین باید انها را برای همه نقش‌ها آماده کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches