×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تندیس مشاهیر در فضای شهری شمال تهران نصب می‌شود

تهران اکونومی: در راستای ارتقاء هویت محله ای و آشنایی نسل جوانان با نامداران عرصه ی علم، ادب و فرهنگ کشورمان، تندیس مشاهیر در سطح محلات شمال تهران نصب می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، مهندس مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق تصریح کرد: در فضاهای شهری آثار هنری- حجمی کمتر دیده می شود که سعی شده با ساخت مجسمه از مشاهیر هنر و ادب و نصب آنها در فضای شهری ضمن ایجاد زیبایی و تلطیف شهر، نام و اقدام این چهره ها ماندگار شود.

وی نصب تندیس جلال آل احمد را از اقدامات در حال اجرا دانست و گفت: این تندیس هنری از جنس برنز ساخته شده است و به زودی در محله حکمت نصب می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: همزمان با روز پزشک نیز تندیس ابوعلی سینا دانشمند بزرگ ایرانی نیز که از جنس برنز ساخته شده بود بر روی پایه سنگی در محله حصار بوعلی نصب شد.

معاون شهردار منطقه یک گفت: در حال حاضر به منظور زیبا سازی، تلطیف و ایجاد فضاهای شهری متنوع، بیش از ۳۰ تندیس هنری در بزرگراه ها، معابر و بوستان های شمال تهران نصب شده است.

نوربخش نصب تندیس کوهنورد، امیر کبیر، فردوسی و پروفسور حسابی را از جمله تندیس های مشاهیر نصب شده از سال ۸۷ تا کنون در منطقه دانست.

وی اجرای شعائر اسلامی ،نقاشی های دیواری، حجم، نقش برجسته و… را از دیگر طرح های اجرایی دانست و گفت: این اقدامات بیشتر در بوستان ها، معابر و میادین اصلی و… نصب شده است.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک به حجم های چوبی اشاره کرد و گفت: طرح آدمک در قیطریه، حیوانات و چند طرح دیگر از جمله اقداماتی است که با توجه به محیط جغرافیایی منطقه با استفاده از تنه خشک درختان در معابر نصب شده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches