جمعه, ۱۴ آذر , ۱۴۰۴
اقتصاد تهران
تقویت تصویر برند فولاد مبارکه به‌عنوان قطب مقاوم و پایدار صنعت فولاد کشور
2138

در شرایط کنونی اقتصاد کشور که چالش‌های بزرگی مانند تورم، تحریم، نوسانات ارزی و نرخ انرژی و… بیش‌از‌پیش به چشم می‌آید، بسیاری ممکن است فکر کنند که برگزاری نشست‌های خبری برای شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه، هزینه‌ای غیرضروری است.

به گزارش اقتصادتهران، اما در عمل، این نشست‌ها در چنین فضایی نه‌تنها یک ضرورت است، بلکه مزایای استراتژیک و حیاتی متعددی برای کشور به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به شفافیت و اعتمادسازی در شرایط بی‌اعتمادی، مدیریت بحران و کنترل اخبار منفی، تقویت تصویر برند به‌عنوان یک قطب مقاوم و پایدار، ارتباط مستقیم با بازار سرمایه و سهام‌داران، ذی‌نفعان، رسانه‌ها و جامعه و اطلاع‌رسانی درباره دستاوردها و… اشاره کرد. به‌طورکلی در شرایط عادی نشست خبری یک ابزار ارتباطی است، اما در فضای پرتنش اقتصادی کنونی، برای فولاد مبارکه که بخش بزرگی از اقتصاد و بورس کشور به آن وابسته است یک راهبرد استراتژیک محسوب می‌شود. در واقع این نشست‌ها علاوه بر اعتمادسازی و تزریق امید به مردم عزیز کشورمان، می‌تواند با کنترل روایت به‌جای واکنش به روایت دیگران، به ایجاد ایمنی در برابر شوک‌های اقتصادی و رسانه‌ای و همچنین افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی و ثبات‌بخشی به بازار سرمایه و صنعت فولاد کشور منجر شود.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، پس از برگزاری نخستین نشست خبری فولاد مبارکه اصفهان که روز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه با محوریت تشریح دستاوردهای گروه فولاد مبارکه در حوزه بهره‌برداری انجام شده بود، دومین نشست خبری بزرگ‌ترین گروه فولادی کشور با رسانه‌های تخصصی حوزه صنایع معدنی و خبرگزاری‌های داخلی و بین‌المللی با محوریت تشریح برنامه‌ها، اهداف و دستاوردهای توسعه‌ای گروه فولاد مبارکه روز سه‌شنبه ۲۰ آبان در سالن کنفرانس مرکز توسعه کسب‌وکار صنعت ۰۴ گروه فولاد مبارکه در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با حضور حمیدرضا خسروانی‌پور، معاون طرح و توسعه گروه فولاد مبارکه و جمعی از مدیران این معاونت برگزار شد.

توسعه در گروه فولاد مبارکه یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت برای بقاست

حمیدرضا خسروانی‌پور، معاون طرح و توسعه گروه فولاد مبارکه، در این نشست خبری با اشاره به رویکرد توسعه‌محور این شرکت از بدو تأسیس گفت: توسعه در گروه فولاد مبارکه یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت برای بقاست. از آغاز فعالیت شرکت تاکنون، تمامی طرح‌های توسعه‌ای با رویکردی هوشمندانه و متناسب با نیازهای زمانی و ملی تعریف شده‌اند تا پاسخ‌گوی چالش‌های انرژی، آب و محیط‌زیست باشند.

وی افزود: سؤال رایجی که معمولاً مطرح می‌شود این است که چگونه فولاد مبارکه توانسته هم‌زمان با محدودیت منابع، ظرفیت تولید خود را افزایش دهد؟ پاسخ در بهره‌گیری از فناوری، بهینه‌سازی فرایندها و مدیریت هوشمند مصرف نهفته است. همان‌گونه که کشاورزی با مکانیزه کردن زمین خود می‌تواند محصول بیشتری برداشت کند بدون آنکه آب یا برق بیشتری مصرف کند، فولاد مبارکه نیز با ارتقای فناوری، بهره‌وری و مهندسی هوشمند، توانسته تولید را از ۲.۵ میلیون تن در ابتدای فعالیت به بیش از ۷ میلیون تن فولاد خام در حال حاضر برساند، آن هم با همان تعداد کوره‌ها و بدون افزایش مصرف انرژی.


دیدگاه ها بسته هستند.

  • پستی یافت نشد.