×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و مبتنی بر نوآوری راهی برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار

مدیرعامل بانک پارسیان بابیان اینکه شرکت­‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مؤثری در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند، دستیابی کشور به رشد اقتصادی پایدار را مستلزم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و خلاقِ مبتنی بر فناوری اطلاعات عنوان و تأکید کرد: باید الزامات تحقق این امر اعم از نهادسازی و ایجاد سازوکار و ساختارهای موردنیاز برای تحقق این موضوع فراهم گردد.

به گزارش اقتصادتهران، دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان در نشست مشترک با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی که با هدف طراحی نقشه‌ راه توسعه همکاری­های مشترک این دو نهاد مالی در سال ۱۴۰۳ ، برای حمایت حداکثری از زیست‌بوم نوآوری و دانش‌­بنیان کشور برگزار شد، با تأکید بر اهمیت افزایش سهم تولیدات دانش‌بنیان در تولید ناخالص داخلی کشور، اذعان داشت: علی‌رغم وجود بالغ بر ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور، سهم آنها تولید ناخالص داخلی، ارزش­افزوده و صادرات کالا و خدمات کشور اندک بوده و نیاز به توجه عمیق­تر به این موضوع وجود دارد. حوزه دانش‌بنیان می‌تواند بخش زیادی از مشکلات کشور را حل و اقتصاد کشور را با تحول جدی همراه سازد.

مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه ساختار نظام‌های حقوقی و مالی از نظر زیرساخت‌های مشاوره‌ای و خدمات مالی، آن­گونه که باید در شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه نیافته است، بر لزوم ارتقای خدمات مالی و حقوقی دارای کیفیت بالاتر به آنها تأکید کرد.

دکتر شکرخواه افزود: اختلافی که در شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود سرمایه‌گذار جدید و خریدوفروش سهام بین شرکا پیش می‌آید به این دلیل است که بخش زیادی از ارزش این شرکت‌ها مربوط به دانش فنی و تخصصی انباشته شده در آنهاست و لذا در ارزش‌گذاری با چالش‌هایی روبرو می‌شوند که مبادله آنها را در بازار ثانویه و بازار مبادلات سهام با مشکلاتی روبرو می­نماید و موجب توقف رشد و توسعه آنها می­شود.

مدیرعامل بانک پارسیان، لازمه رشد مناسب بازار و عرضه سهم شرکت­ها را تسهیل نظام معاملات بین سرمایه‌گذاران به ویژه پذیرش آنها در بازار بورس عنوان و تصریح کرد: به نظر می‌رسد هنوز این سازوکار در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم نشده است.

مدیرعامل بانک پارسیان افزود: امروز نیروی انسانی ارزشمند و نخبه‌ای در کشور وجود دارد که با اتکا به توانمندی آنها می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم. درعین‌حال، توجه به حوزه دانش‌بنیان باعث ایجاد امید و انگیزه در بین نسل جوان و تحصیل‌کرده شده و عامل حفظ و ماندگاری آن‌ها در کشور است که در زمینه ­هایی که مورد حمایت قرار گرفته­ اند این مسئله تجربه شده و شاهد آن هستیم.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches