اقتصاد تهران
شماره خبر : 29417
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
اقتصاد تهران

عملیات بیمه‌گری نوین، قدرت انتخاب مشتری را بالا برده است

اقتصادتهران: نخستین مراسم تقدیر از نمایندگان برتر استان‌های تهران و البرز بیمه «ما» با حضور مدیر عامل، هیات مدیره و مدیران ارشد این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه «ما»، نخستین مراسم تقدیر از نمایندگان برتر استان‌های تهران و البرز با هدف تقویت و بررسی نقاط ضعف وقوت شبکه فروش برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم مجید صفدری مدیر عامل بیمه «ما» به بیان نکات مهمی در خصوص ویژگی های فروش بیمه‌نامه، ویژگی های تبلیغات موثر و مشتری مداری در صنعت بیمه پرداخت.

مجید صفدری ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع پرتلاش شبکه فروش بیمه«ما» گفت: در عملیات بیمه‌گری نوین گسترش و توسعه فناوری اطلاعات، قدرت چانه زنی و انتخاب مشتری را بالا برده است بنابراین فروش بیمه‌نامه کسب مهارت‌های بازاریابی مدرن و افزایش دانش بیمه‌ای به صورت مستمر را می‌طلبد.

وی در ادامه در خصوص برندینگ در بازاریابی گفت: تبلیغات محیطی و تلویزیونی اجزای بازاریابی هستند نه هدف بازایابی. در برنامه عملیاتی بیمه«ما» تبلیغات هدفدار تبیین شده است و بر اساس شخصیت، رفتار، فرهنگ و تفکر مردم هر استان تبلیغات و برندینگ صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل بیمه «ما» همچنین ضمن اشاره به اینکه قیمت، محصول، مکان و تبلیغات از عناصر چهارگانه آمیخته بازاریابی هستند گفت: مک کارتی این ۴ عنصر بازاریابی را برای محصولاتی که عینیت دارند تعریف کرده است. اما در مورد بازاریابی محصولی مانند بیمه‌نامه که پیچیده و ناملموس است عناصری همچون محیط فیزیکی مناسب، ارزش آفرینی برای مشتری و پرسنل کارآمد نیز دخیل هستند.

مجید صفدری در خصوص مشتری مداری گفت: بیمه‌گذار در هنگام خرید بیمه‌نامه متحمل چهار هزینه می‌شود. اولین هزینه‌، هزینه ریالی است که با تحلیل ریسک به دست می آید و نمی توان کاهش داد. اما هزینه‌های دیگر همچون هزینه روانی، زمانی و انرژی را می‌توان با راهکار‌هایی همچون صدور به موقع بیمه‌نامه، ارائه مشاوره درست و پرداخت به موقع خسارت کاهش داد. اگر این سه هزینه کاهش یابند برگ برنده فروش در دستان شماست.

وی در ادامه خصوص برنامه‌های آینده در راستای ارتقای شبکه فروش اضافه کرد: طرح صندوق نمایندگان تصویب شده است و در خصوص دفتر مناسب و وام شبکه فروش نیز اقداماتی صورت گرفته است.

مجید صفدری مدیر عامل بیمه«ما» در پایان با اشاره به نام شرکت گفت: در دنیای مدرن مدیریت کار مشارکتی با در کنار هم بودن معنا پیدا می کند. ما بودن در مدیریت یک تفکر است . و بدان معنی است که تمامی کارکنان اعم از نماینده فروش، مدیر امور شب، مدیر حقوقی و… در یک تیم به نحو احسن وظایف خود را انجام دهند. بنابراین به نام «ما» افتخار می‌کنیم زیرا این تفکر، یک تفکر سیستمی است. چنین شبکه فروش موفقی نشان از پیاده شدن این تفکر است.