×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تقاضای خرید هواپیما از ژاپن نداشتیم

اقتصادتهران: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، درباره مبادله نفت در برابر هواپیما با طرف ژاپنی، گفت: تا کنون تقاضای خرید هواپیمای ژاپنی از سوی ایرلاین‌های ایرانی صادر نشده است.

علی عابدزاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت آن به دو و نیم برابر که سبب افزایش قیمت بلیت شده، بر صنعت حمل و نقل هوایی اثرگذار خواهد بود، گفت: در سال های گذشته، وقتی تغییراتی به یکباره در صنعت هوانوردی اعمال می‌شد، در ترددهای هوایی اثر می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد هزینه شرکت‌های هوایی به صورت ارزی است، افزود: طبیعی است که افزایش نرخ ارز بر این صنعت اثر بگذارد؛ اما زمان لازم دارد تا تعادل میان عرضه و تقاضا و نرخ بلیت و شرایط اقتصادی مسافران ایجاد شود؛ البته این ابراز امیدواری وجود دارد که این این تعادل، در حداقل زمان انجام شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در همین شرایط سخت اقتصادی، شرکت‌های هواپیمایی تعداد زیادی مسیر هوایی جدید ایجاد کرده‌اند، ادامه داد: حتی در برخی فرودگاههای درجه ۲ و ۳ هم افزایش پرواز داشته‌ایم. اما در پروازهای خارجی با کاهش مسافر روبه رو بوده‌ایم؛ این در حالی است که این روند کاهشی، در آینده ادامه پیدا نخواهد کرد و به ثبات خواهد رسید.

عابدزاده در پاسخ به این پرسش که علی رغم آنکه بارها اعلام شده شرکت‌های هواپیمایی موجود، زیان‌ده و در آستانه ورشکستگی هستند، اما ۱۷ تا ۱۸ شرکت هواپیمایی جدید درخواست مجوز تأسیس از سازمان هواپیمایی کشوری کرده‌اند. این تناقض چگونه قابل توجیه است؟ گفت: آثار نرخ‌های تکلیفی بلیت پرواز بر ساختار شرکت‌های هواپیمایی قدیمی‌تر، اثر گذاشته است؛ ضمن اینکه زیان‌هایی که در سال‌های گذشته بر شرکت‌های هواپیمایی قدیمی وارد شده، همچنان در ساختار آنها وجود دارد که این یک نقطه ضعف است و باید به مرور زمان برطرف شود؛ اما از سوی مقابل، در حال حاضر شرایط را برای ورود سرمایه گذار جدید به این حوزه شفاف و ساده کرده ایم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches