×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تفاهم‌نامه همکاری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و پتروشیمی امضا شد

اقتصادتهران: تفاهم‌نامه پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی بین دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران امضا و الزامات طرفین در بخش‌های مختلف نیز تفکیک اعلام شد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این تفاهم‌نامه همکاری بین «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «مرتضی شاهمیرزایی» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه همکاری در ۸ ماده تنظیم شده که از جمله اهداف امضای آن می‌توان به تهیه نقشه راه همکاری‌های متقابل در راستای جذب سرمایه‌گذار و حمایت از توسعه صنایع پتروشیمیایی، پتروپالایشگاهی، واحدهای پایین‌دستی و خوشه‌های صنعتی و همچنین توسعه متوازن و هدفمند صنایع مذکور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به‌منظور افزایش صادرات محصولات، جلوگیری از خام‌فروشی و کاهش واردات محصولات استراتژیک پتروشیمی اشاره کرد.

سعید محمد، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: در راستای این تفاهم‌نامه پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم سرعت رشد و توسعه را در مناطق آزاد بهبود ببخشیم و در جهت صرفه و صلاح کشور گام مهمی برداریم.

وی افزود: امروز اهمیت صنعت پتروشیمی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و همه اذعان دارند که صنعت پتروشیمی به‌عنوان یک صنعت پیشران در کشور مطرح است. تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله) هم در حوزه صنعت پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی نفت و گاز در همه ادوار، بیانگر اهمیت ویژه این صنعت است.

مشاور رییس جمهور اظهار داشت: زنجیره صنعت پتروشیمی در خیلی از بخش‌ها، کامل نشده است. در برخی حوزه‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری شده و بعضی حوزه‌ها کمتر. وظیفه ما به‌عنوان حکمران این است که سرمایه‌گذاران را به حلقه‌هایی از این زنجیره هدایت کنیم که هنوز تکمیل نشده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches