×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تغییر ساختارهای مالی کشور ضروری است

اقتصادتهران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تغییر ساختارهای مالی جهانی در اثر توسعه فناوری ها اشاره کرد و گفت: برای اینکه اقتصاد دستخوش آسیب نشود باید این تغییرها در کشور اعمال شود.

محمد جواد آذری جهرمی عصر چهارشنبه در همایش «تاثیر اقتصادی نسل پنجم تلفن همراه در اقتصاد ایران» و آزمایش نخستین شبکه کامل نسل پنجم در اپراتور دوم ارتباطی افزود: برنامه ریزی دقیق برای ایجاد تغییر در ساختارهای مالی باید در دستور کار قرار گیرد تا اقتصاد کشور از دست نرود.

وزیر ارتباطات تسریع در حرکت به سمت فناوری های نوین- البته با هماهنگی با توسعه فرهنگ و فرایندهای دیگر- را خواستار شد و گفت: غفلت از یکی از این زمینه ها و پرداختن صرف به دیگری، آسیب زاست.

وی به تاکید برنامه ششم برای دو و نیم برابر شدن بازار مخابرات و پنج برابر شدن بازار فناوری اشاره کرد و گفت: باید دنبال توسعه پایدار در این بخش باشیم.

به گفته وی، بی توجهی به نیازهای مردم در این بخش، بازار را برای دیگران باز می کند.

وی شفاف سازی اپراتورها درباره چگونه مصرف شدن حجم اینترنت، ارایه اینترنت پرسرعت رایگان در برخی مکان های عمومی و به حداقل رساندن زمان تاخیر برای راه اندازی کسب و کارهای نوپا را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، در نسل پنجم تلفن همراه افزایش سرعت اتصال اینترنت از سمت اپراتورها به میزان ۲۰ گیگابیت، به همراه افزایش ظرفیت بیشتر نسبت به نسل چهارم هدفگذاری شده است.

این امر اجازه می‌دهد دستکم یک میلیون کاربر بیشتر ارتباطات باندپهن سیار در هر واحد سطح شبکه در هر کیلومتر مربع به شبکه متصل باشند.

هر کاربر باید در شلوغ‌ترین حالت دستکم ۱۰۰مگابیت برثانیه را تجربه کند که این در استاندارد نسل چهارم قید نشده است. در این نسل به کاهش مصرف انرژی نیز توجه شده است و دستگاه‌های فرستنده و گیرندگان اپراتورها باید در ساعت کم مصرف به حالت صرفه جویی انرژی وارد و سپس به سرعت فعال شوند.

سرعت‌هایی بیشتر برای زیرساخت اینترنت اشیا و اتصال شهرهای هوشمند به همدیگر هدف‌گذاری شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches