×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تعیین ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال

مدیر عامل صندوق مهر امام رضا(ع) با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این صندوق با سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: این طرح در سه ماه پایانی امسال به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و با کسب موفقیت در سال‌ آینده به صورت گسترده‌تر آن را اجرایی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی حسین‌نژاد که در نشست تفاهم نامه همکاری بین صندوق مهر امام رضا (ع) و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور سخن می‌گفت با اشاره به جلسات متعدد کارشناسی بین سازمان و صندوق گفت:‌ برای این تفاهم نامه بیش از سه ماه فکر و کار کارشناسی انجام شده و اکنون می‌خواهیم آن را اجرایی کنیم.

وی اظهار کرد: با این تفاهم نامه می خواهیم شیوه جدید جهت ارتباط بین آموزش و اشتغال ایجاد کنیم تا اکثر وام گیرندگان ما پیرو سیاست‌های وزیر کار رویکردی جدید به توسعه اشتغال داشته باشند.

مدیر عامل صندوق مهر امام رضا(ع) با بیان این‌که دو سال پیش حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال در نظر گرفته شد اما تنها ۱۰ میلیارد آن پرداخت شده است گفت: در آن زمان ظرفیت‌های لازم در کشور وجود نداشت اما اکنون با افزایش ظرفیت‌ها و همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که مرکز مهارت‌ها است می‌توان افراد خبره و توانمند را تحت پوشش قرار داد.

حسین‌نژاد توضیح داد: پشتیبانان مشاغل و همچنین کارآفرینان و نخبگان مهارتی را می‌توان توسط سازمان فنی و حرفه‌ای شناسایی کرد و از این ظرفیت‌ها برای اشتغالی کارآمد بهره برد. بر همین اساس نیز برنامه ریزی کرده‌ایم تا بخش زیادی از اعتبارات را با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هماهنگ کنیم که در اختیار این افراد قرار گیرد.

وی افزود:‌ بر همین اساس در فاز اول ۱۰۰ میلیارد ریال برای سه ماهه اولیه کار در نظر گرفته‌ایم تا به پشتیبانان که معمولا مواد اولیه بسته بندی و فروش محصولات را در اختیار دارند تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات بدهیم و برای افراد تحت پوشش آن‌ها هم تا سقف ۱۵ میلیون تومان برنامه ریزی کرده‌ایم.

مدیر عامل صندوق مهر امام رضا(ع) همچنین خاطرنشان کرد که به نخبگان المپیادها و کسانی که ایده‌های اشتغال داشته باشند و از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شوند تسهیلات ارائه خواهد شد و در حال حاضر نیز ۳۰ طرح توسط سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شده است و به زودی وام به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

حسین‌نژاد افزود: به تمام نخبگان المپیادی و مخترع وام‌های تا سقف ۱۰ میلیون تومان ارائه خواهد شد و به افرادی که طرح برای کسب و کار جهت اجرایی کردن اختراعشان داشته باشند ۵۰ میلیون تومان و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام تعلق خواهد گرفت تا بتوانند مهارت‌ها و یا اختراعاتی که دارند به ثمر برسانند و همین موضوع خود باعث اشتغالزایی نیز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که برای این افراد خدمت نظام وظیفه نیز مورد استثنا قرار گرفته تا بتوانند طرح‌های خود را به اجرا برسانند.

مدیر عامل صندوق مهر امام رضا(ع) به طرح ثبت‌نام پشتیبانان مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۸۸۰ نفر در سایت ثبت نام کرده‌اند که روز چهارشنبه (امروز) این مهلت یک هفته‌ای به پایان می‌رسد. این پشتیبانان توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و آن‌هایی که امکان اشتغالزایی داشته باشند تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد.

در این نشست همچنین کوروش پرند، معاون وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به دیپلماسی مهارت و اجرایی کردن در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد که با اجرایی کردن این تفاهم نامه اشتغالزایی زیادی در کشور داشته باشیم هر چند سازمان ما متولی ایجاد اشتغال نیست اما در این عرصه می‌توانیم نقش خوبی ایفا کنیم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches