×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در جلسه شورای‌عالی مسکن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با بیان اینکه با عملیاتی شدن بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن کشور عملا به کارگاه مسکن سازی تبدیل شده است، گفت: امروز در جلسه شورای عالی مسکن علاوه بر افتتاح ۶۶ هزار واحد مسکونی و واگذاری بیش از ۵۰ هزار زمین، سقف اجاره بها تعیین و مصوب می‌شود.

به گزارش اقتصاد تهران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل نوروزی در یک برنامه تلویزیونی با تشریح جزییات افتتاح‌ها و واگذاری‌ها در هجدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن که روز چهارشنبه ۶ تیرماه در ساختمان دادمان با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار می‌شود توضیحاتی ارایه کرد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: با عزمی که در دولت سیزدهم شکل گرفت هم‌اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که ماهانه بخش زیادی از این واحدها تحویل متقاضیان واجد شرایط می‌شود. امروز نیز برنامه‌ریزی شده است تا حدود ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی افتتاح و بیش از ۵۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار شود.

وی ادامه داد: پیش تر نیز حدود ۴۲۰ هزار قطعه زمین در شهرها و ۸۰ هزار متقاضیان در روستاها زمین دریافت کردند. در واگذاری اراضی به متقاضیان، مدیریت ساخت به خود مردم واگذار می‌شود که این مدیریت ساخت را پیمانکاران محلی و سایر پیمانکاران برعهده دارند؛ همچنین در این واگذاری‌ها، دولت به عنوان ریل‌گذار، نظارت و نظام مهندسی ساختمان‌ نظارت ساخت و شهرداری‌ها نیز فرایند تعیین نقشه و سایر فرایندها را بررسی می‌کنند و عملا در این بخش دولت ظرفیت بزرگ خود را که اراضی و بعضا آماده سازی است انجام می‌دهد.

نوروزی توضیح داد: بیش از ۵۰ درصد هزینه ساخت یک واحد مسکونی هزینه زمین است که در این طرح به شکل اجاره ۹۹ ساله به مردم واگذار می شود. همچنین علاوه بر تامین و واگذاری زمین، آماده سازی را نیز دولت برعهده دارد و بر فرایند ساخت نظارت دارد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد: در افتتاح ها و واگذاری های امروز ۶ تیرماه تقریبا تمامی استان‌ها به جز استان های تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته افتتاح‌های آنها انجام شد، مشمول هستند.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches