×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تعهد کتبی ۴۱ خودروساز، مشکل کیفیت خودروی داخلی را برطرف می‌کند؟

اقتصادتهران: وضعیت بازار خودرو به قدری نگران کننده است که آینده حیات این صنعت را با علامت سوالی بزرگ مواجه کرده است. از کمپین نخریدن خودروی صفر داخلی و واکنش‌های مختلف به این مساله تا مساله تیراژ، کیفیت و کمیت خودروهای داخلی، همگی آینده‌ای مبهم را در این صنعت رقم زده است.

از دو سال گذشته تاکنون، مردم به قدری از کیفیت خودروهای داخل ناراضی‌اند که با نخریدن خودروی صفر این نارضایتی را نشان دادند. از مساله قیمت خودروی داخلی و تعویق در تحویل خودروهای ثبت نامی گرفته تا خدمات پس از فروش، همه باعث دلخوری مصرف کنندگان شده است. اما این مساله برای خودروسازان اهمیت نداشت تا جایی که در ابتدای امسال بحث افزایش قیمت خودرو نیز به میان کشیده شد و آتش اعتراض مردم را شعله ور تر کرد. این در حالی است که سخنان وزیر و حمایتش از خودروسازان داخلی نه تنها نتوانست آبی بر آتش باشد که عقب نشینی خودروسازان را به دنبال داشت تا جایی که هم اکنون مقرر گردیده تا نه تنها قیمت خودرو افزایشی نداشته باشد بلکه، شرکت‌های خودروساز ملزم به ارائه تعهد کتبی برای رضایت مصرف کنندگان شدند.

در همین رابطه، سعید تاجیک، معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از تعهد کتبی ۴۱ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و خارجی به رعایت قوانین مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان و ارتقای سطح کیفی این خدمات به دنبال تذکرات وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و به ایسنا گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در چندین جلسه از جلسات شورای سیاست‌گذاری خودرو بر ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات پس از فروش خودرو در کشور تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه به دنبال این تاکیدات تعهدنامه‌ای با موضوع ارتقای سطح کیفی این خدمات تهیه و به امضای مدیران عامل ۴۱ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی رسید، خاطرنشان کرد: در این تعهدنامه شرکتها متعهد شده‌اند تمام قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط با حقوق مشتریان صنعت خودرو که از سوی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است را اجرا کنند.

معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: همچنین شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو متعهد شدند که خدماتی در شان ملت ایران و در سطح جهانی به مشتریان ارائه و توسعه کمی و کیفی خدمات پس از فروش خودرو همراه با افزایش سطح دسترسی مشتریان را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه علاوه بر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو، مسوولان نظارتی و انجمن‌های مرتبط نیز این تهعدنامه را امضا کرده‌اند، تصریح کرد: این تعهدنامه به امضای مدیرکل نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و نمایندگان انجمن‌های خدمات پس از فروش خودرو و قطعه‌سازان نیز رسیده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches