×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تعداد واحدهای تعطیل شهرک‌های صنعتی کشور به ۱۴ درصد کاهش یافت

اقتصادتهران: معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: در دولت یازدهم تعداد واحدهای تعطیل در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور از ۲۰ درصد به ۱۴ درصد کاهش یافت.

علی یزدانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کاهش تعداد واحدهای تعطیل در شهرک ها و نواحی صنعتی با وجود مشکلات پیش روی دولت، نشانگر مثبت بودن برنامه های دولتمردان برای رشد و توسعه صنعت در کشور است.

وی اظهار کرد: تلاش داریم با بهره گیری از همه ظرفیت های کشور، تعداد واحدهای تعطیل و راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را بازهم کاهش داده و میزان بهره وری در واحدها را نیز افزایش دهیم.

 رشد ۴۷ درصدی سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی در ۲ ماه گذشته

وی در ادامه از رشد ۴۷ درصدی سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در ۲ ماهه امسال به لحاظ تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این موضوع نشان می دهد قطار توسعه کشور در بخش صنعت روی ریل قرار دارد و با سرعت به جلو حرکت می کند.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت همچنین اظهار کرد: در سال گذشته نیز چهار هزار و ۳۱ فقره قرارداد برای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور منعقد شد که به لحاظ تعداد نسبت به سال ۹۴، بیست درصد رشد داشت.

وی همچنین به برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۲۵ زیر پروژه تعریف شده که یکی از مهم ترین آنها تکمیل زیرساخت های صنعتی است.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: در همین رابطه به طور مستمر از شهرک ها و نواحی صنعتی کشور بازدید می کنیم تا مشکلات و موانع اجرای طرح‌های نیمه تمام از میان برداشته شود و برای تکمیل زودتر طرح‌های صنعتی به ویژه با پیشرفت بالای ۶۰ درصد تصمیم گیری شود.

 پیش بینی بهره برداری از ۳۴۰۰ طرح در شهرک های صنعتی طی سال ۹۶

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: امسال پیش بینی می کنیم تا شاهد بهره برداری و راه اندازی سه هزار و ۴۰۰ طرح صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور باشیم.

وی اظهار کرد: امسال همچنین پیش بینی می کنیم ۱۳۰ هزار شغل جدید در واحدهای تولیدی مربوط به شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد شود.

یزدانی تصریح کرد: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت باید شاهد ایجاد شغل های پایدار در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور باشیم.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: نوسازی واحدهای تولیدی با حمایت های مختلف از جمله کمک های اعتباری از دیگر برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت است که آنرا با جدیت دنبال می کنیم.

 واحدهای کوچک و متوسط تولیدی امسال باید ۲ میلیارد دلار صادرات داشته باشند

وی در ادامه تکلیف برای صادرات ۲ میلیارد دلاری واحدهای کوچک و متوسط در سال جاری را از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی حوزه صنعت نام برد و گفت: تلاش داریم تا با توانمندسازی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط شاهد افزایش تولید و صادرات این دسته از واحدها باشیم.

یزدانی یادآور شد: میزان صادرات کالاهای تولید شده در بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود.

وی، بهره وری در میزان مصرف آب و بازچرخانی آب استحصالی از تصفیه خانه های صنعتی برای استفاده واحدهای تولیدی را از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت نام برد که در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران قرار دارد.

 برجام، دریچه ای برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در بخش صنعت

وی در ادامه با مثبت خواندن آثار برجام در حوزه صنعت،گفت: عقد این قرارداد موجب شده است تا شاهد تقویت جذب سرمایه گذاری های خارجی در بخش صنعت باشیم.

این مسئول همچنین گفت: عقد قرارداد و تفاهم نامه برای جذب هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی که تاکنون پنج میلیارد دلار آن نهایی شده است،از دیگر آثار برجام است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: ایجاد ارتباط و زمینه همکاری با کشورهای صنعتی اروپایی از دیگر فواید و دستاوردهای برجام بوده است که آثار آنرا در آینده بیشتر خواهیم دید.

وی در بخش پایانی صحبت خود از قزوین به عنوان استانی با ظرفیت های بالای صنعتی یاد کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید بویژه از سال گذشته تاکنون اتفاق های مبارکی در حوزه شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین رخ داده است که از جمله آن باید به حل مشکل ۳۰ ساله پارک صنعتی لیا و ادغام آن با شهرک صنعتی لیا، رشد قابل توجه سرمایه گذاران و توسعه زیرساخت ها در نواحی و شهرک های این استان اشاره کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches