true
اقتصادتهران: یکی از راههایی که میتوان موفقیت یک شرکت بیمه را مورد ارزیابی قرار داد، نوع نگاه و نظرات و دیدگاههای مشتریان آن شرکت یا همان بیمه گزارانی است که به صورت مستمر با شرکت در ارتباط هستند.
به گزارش اقتصادتهران، نحوه تعامل و ارتباط بیمه گزاران با شرکت بیمه از اهمیت خاصی برخوردار است، به طوری که به عقیده برخی کارشنان علم بازار، فروش پایان کار نیست بلکه سرآغاز تعهد است. یک شرکت بیمه با فروش محصول خود در ابتدا مشتری را به سوی خود جذب میکند حال اینجاست که با تداوم روند ارتباط با مشتری میتواند نسبت به حفظ بیمه گزار اقدام موثر انجام دهد به طوری که وجود باشگاه مشتریان یکی از راههای نیل به این هدف است.
برخی از شرکتهای بیمه و حتی بانکها نسبت به راه اندازی باشگاه مشتریان اقدام کردهاند اما سوال اینجاست که آیا موفق بودهاند؟
باشگاه مشتریان بیمه پارسیان یکی از جامع ترین ابزارهای استراتژیکی است که این شرکت بیمهای از آن برای محافظت از مشتریان خود استفاده کرده است.
نحوه استفاده از مزایای باشگاه مشتریان شرکت بیمه پارسیان، بر اساس شاخصها، وزنها، سطوح امتیازی و سناریوهای بیمهای طراحی شده است که مشتریان به راحتی میتوانند با مراجعه به سامانه باشگاه مشتریان امتیاز کسب شده خود را رویت کرده و مطابق با امتیاز خود از تسهیلات آن استفاده نمایند و یا قادر خواهند بود با خرید بیمه نامه یا پرداخت اقساط، امتیاز خود را افزایش دهند که این یکی از وجوه تمایز باشگاه مشتریان بیمه پارسیان با شرکتهای دیگر است.
تاکید بر حفظ ارتباط با بیمه گزار در شرکت بیمه پارسیان علاوه بر آن که از نقاط قوت این شرکت در راهاندازی باشگاه مشتریان به شمار میرود نشان از علاقهمندی شرکت برای تداوم ارتباط با مشتری، بررسی، تجزیه و تحلیل و رسیدگی به نیازهای مشتری پس از فروش محصول است.
باشگاه مشتریان بیمه پارسیان در راستای افزایش وفاداری، مشتری مداری و تأمین رضایتمندی مشتریان بر اساس چارچوب مقرراتی خاص، طراحی گردیده است.
کارکنان شرکت بیمه پارسیان، بیمه گزاران را پس از تهیه بیمهنامه و خدمت مورد نظر تنها نگذاشته و با توجه به نیاز آنها درصدد پاسخگویی همه جانبه به مشتریان هستند به طوری که عملکرد شرکت از طریق همین باشگاه مشتریان مورد ارزیابی مشتریان قرار میگیرد به گونهای که رفتار مشتریان در باشگاه بررسی شده و قابلیت ثبت نظرسنجی توسط مشتریان در این سامانه وجود دارد تا بازخوردهای لازم جهت شناسایی نقاط ضعف و قوت اخذ گردد.
سطوح باشگاه مشتریان بیمه پارسیان دارای ۵ سطح، الماس، طلایی، نقرهای، برنزی و عادی است که مشتریان میتوانند متناسب با سطح و امتیاز خود، از انواعِ مزایا و تسهیلات بهره مند گردند. بازه امتیازی هر سطح در بخش راهنمای سایت باشگاه مشتریان بیمه پارسیان به نشانی club.parsianinsurance.com قابل مشاهده است.
در واقع باشگاه مشتریان در صنعت بیمه، یک استراتژی کلان برای تمامی واحدهای یک سازمان بیمهای است و با هدف افزایش درآمد و سود پایدار از طریق ایجاد رضایت بیمهگزاران فعلی و جذب بیمهگزاران بالقوه به کار گرفته میشود که از این حیث بیمه پارسیان توانسته با کسب استاندارهای لازم برای نیل به این هدف، روشی مطلوب را در مواجه با بیمه گزار در پیش بگیرد.
در خصوص برخی از مزایا و تسهیلات باشگاه مشتریان بیمه پارسیان میتوان به بسته هدیه، کارت هدیه، تخفیفهای بیمهای، اتصال به سامانههای استارت آپها جهت دریافت تخفیف مجموعههایی نظیر فروشگاه رفاه، شهروند، حمل و نقل، خدمات اینترنتی، گردشگری و مجموعه هتلها، خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، مجموعه فرهنگی و ورزشی، مجموعه رستورانها، پوشاک، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی، خدمت انتشارات،خدمات آموزشی اشاره کرد.
لازم به ذکر است مهمترین شاخصهای امتیاز آور بیمهای شامل عضویت در باشگاه، دعوت از دوستان، شرکت در نظر سنجی، سابقه مشتری، خرید انواع بیمه نامه، پرداخت نقدی حق بیمه، پرداخت اقسط و… است که با توجه به سیاستها و استراتژیهای سازمان، قابل ویرایش و تغییر خواهد بود. همچنین شاخصها برای مشتریان جذاب و انگیزشی بوده و امتیاز منفی لحاظ نمیگردد.
از اینرو بیمه گزاران پارسیان با آرامشی که از تهیه بیمه نامه خود به دست میآورند اینبار خواهند توانست با عضویت در باشگاه مشتریان این شرکت، از مزایای این طرح نیز بهرهمند شوند.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=251849
false
true