×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تصویب صدور ۲۴۰۰ میلیارد ریال ضمانتنامه برای ۳۲۳ واحدهای صنعتی کوچک

اقتصادتهران: مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از تصویب صدور ضمانتنامه برای ۳۲۳ طرح صنعتی خبر داد و گفت: با اجرای این ضمانتنامه ها، ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ضمانتنامه برای صنایع کوچک صادر می شود.

«محمدحسین مقیسه» امروز در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار طرح های مصوب برای صدور ضمانتنامه در هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نسبت به ۱۱ ماه نخست پارسال ۱۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۸ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک همچنین از صدور ۱۹۵ ضمانتنامه در ۱۱ ماه نخست امسال به ارزش بیش از ۹۵۳ میلیارد ریال خبر داد و گفت: بیشترین ارزش ضمانتنامه های صادر شده در این مدت برای طرح های ایجادی ۳۷۷ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: ۳۴۶ میلیارد ریال ضمانتنامه برای سرمایه در گردش، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال برای طرح های توسعه ای، ۳۹ میلیارد ریال برای پیش پرداخت و ۲۳ میلیارد ریال برای حسن انجام تعهدات در ۱۱ ماهه امسال صادر شد.

مقیسه افزود: بانک صنعت و معدن با پذیرش ۳۵ ضمانتنامه به ارزش بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال و بانک سینا با ۲۴ ضمانتنامه به ارزش بیش از ۲۲۳ میلیارد ریال بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

این مسوول گفت: در ۱۱ ماهه امسال، ارزش ضمانتنامه های صادر شده و تمدیدی به بیش از یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: در این مدت، به لحاظ تعداد نیز مجموع ضمانتنامه های صادر شده و تمدیدی به ۲۹۳ مورد رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: این واحدها با مشکل مالی، سطح پایین فناوری، بکارگیری روش های قدیمی، محدودیت بازار، رقابت با صنایع بزرگ و همچنین دور بودن از مقوله تحقیق و توسعه روبرویند که هدف اولیه صندوق های حمایتی، حل مشکل تامین سرمایه در گردش و منابع مالی است.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع کوچک گفت: ‌یکی از مشکلات واحدهای صنعتی کوچک تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات از سیستم بانکی است؛ در این ارتباط، صندوق حمایت از صنایع کوچک با صدور انواع ضمانتنامه به تامین مالی واحدهای صنعتی کوچک و دریافت تسهیلات بانکی کمک می کند.

وی در مورد طرح های مورد پذیرش صندوق توضیح داد: طرح هایی با ماهیت صنعتی که شمار کارکنان آن در جواز تاسیس یا فهرست بیمه کمتر از ۵۰ نفر باشد، برای صدور ضمانتنامه در صندوق پذیرش می شوند.

به گفته مقیسه، صندوق حمایت از صنایع کوچک افزون بر ضمانتنامه برای دریافت تسهیلات، «ضمانتنامه های مناقصه، مزایده، حسن انجام کار، پیش پرداخت، استرداد کسور وجه الضمان، ترخیص موقت و ضمانتنامه تعهد پرداخت» صادر می کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع کوچک در ارتباط با تفاوت ضمانتنامه های بانکی با ضمانتنامه های صندوق حمایت از صنایع کوچک گفت: سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات یک واحد صنعتی از نظر قانونی نمی تواند ضمانتنامه صادر کند؛ همچنین صدور ضمانتنامه های دیگر در صندوق تسهیل شده است و وثایق سبک تری مطالبه می شود؛ کارمزد ضمانت های صندوق برای طرح های پیمانکاری نیز ۵۰ درصد نسبت به ضمانتنامه های بانکی کمتر است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches