×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تشکیل کمیته بهینه‌سازی مصرف سوخت از سوی وزیر نفت

گروه اقتصادی: وزیرنفت با تشکیل کمیته‌ای از خبرگان دعوت کرده تا مراحل و مکانیزم‌های اجرایی برای بهینه سازی مصرف انرژی را به مرحله اجرا درآورند.

با توجه افزایش چشمگیر سهم گاز در سبد انرژی و روند صعودی آن در بخش‌های مختلف صنعتی، تجاری، خانگی و نیروگاهی و همچنین پایان پذیر بودن ذخایر گازی ضرورت مصرف بهینه گاز به شدت احساس می شود.

از این رو در بند”ق” قانون بودجه این موضوع مورد تاکید قرار گرفته و بنا شده سرمایه گذاری ١٠٠ میلیارد دلاری کاهش مصرف سوخت انجام گیرد.

در این راستا حمید رضا عراقی، معاون وزیر نفت، با بیان اینکه شرکت ملی گاز در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی برنامه هایی را در دست اجرا دارد، اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه، وزارت نفت اجازه یافته تا سقف ١٠٠ میلیارد دلار در قالب قراردادهای بیع متقابل و امثال آن برای کاهش مصرف سوخت سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این بند از قانون بودجه یکی از شاهکارهایی است که دولت، وزارت نفت و مجلس با هماهنگی یکدیگر می توانند کشور را در بعد اقتصادی نجات دهند، افزود: اجرای بند «ق» تبصره ٢ زمینه را برای توسعه خطوط انتقال گاز و گازرسانی به تعداد زیادی از شهرها و روستاها فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، یادآور شد: در حال حاضر چند طرح بمنظور کاهش مصرف سوخت در صنعت گاز کشور با حضور وزیر نفت و کارشناسان آماده شده است که امیدواریم در چند ماه آینده آمادگی اجرای این طرحها به حرکت موتور اقتصادی کشور و خروج از رکود بدون تورم منجر شود؛ زیرا منابع مالی این طرحها فقط از محل صرفه جویی ایجاد شده است.

عراقی با بیان اینکه بزودی این طرحها در شورای اقتصاد به تصویب می رسد، گفت: در نیمه دوم امسال با اجرای طرحهای یادشده شاهد حرکت وسیع و جهش در اجرای پروژه ها خواهیم بود.

به گفته او با اجرای بند”ق” تبصره ۲ قانون بودجه هر سازمانی از محل صرفه جویی و اجرای پروژه های بهینه سازی مصرف انرژی می تواند برای خود منابع مالی جدید ایجاد کند.

حمیدرضا عراقی با اشاره به اینکه اجرای این بند از قانون بودجه می تواند بسیاری از مشکلات مالی شرکتها را رفع کند، افزود: اجرای این بند موجب می شود که سازمان درونزا و برونگرا باشد و بدون تکیه بر منابع دولت از محل صرفه جویی، منبع مالی ایجاد کرده و از این منابع برای پیشبرد پروژه های خود استفاده کند.

به گفته وی، وزارت نفت یکی از سازمانهایی است که با اجرای پروژه های مختلف برای بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از این بند قانونی می تواند منابع مالی زیادی ایجاد کند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches