×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تشکیل شورای عالی مدیریت آسیب‌های اجتماعی

تهران اکونومی: مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران و قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در حوزه فرهنگ در میان جنگیم، اگر کسی نداند به تعبیر مقام معظم رهبری خواب خواهد ماند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علی محمد نائینی با اشاره به تدوین کارشناسانه سند جامع و رویکردهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: اگرچه جهت‌گیری‌های فرهنگی- اجتماعی شهرداری تهران در مسیر صحیح خود بوده و تلاش و فعالیت در این حوزه در مقایسه با نهادهای دیگر به ویژه دولت‌ها در ده سال گذشته تلاش ویژه‌ای بوده است، لکن هنوز کارنامه شهرداری در این حوزه در مقایسه با انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری و اقتضائات شرایط جنگ فرهنگی فاصله زیادی با حد مطلوب دارد. از همین رو نخبگان فرهنگی کشور با وجود ظرفیت‌ها، ساختارها و منابع بی‌نظیری که در اختیار شهرداری تهران است، انتظارات بیشتری از این نهاد دارند.

مشکل فرهنگ، برخی مدیران فرهنگی‌اند

نائینی با بیان این‌که جنگ فرهنگی جدی است، گفت: اولا باید بدانیم در حوزه فرهنگ در میانه جنگ هستیم و به تعبیر مقام معظم رهبری آن کس که از این جنگ بی‌اطلاع باشد، یعنی نداند دشمن در صدد حمله است و این حمله از کجا و چگونه است، خواب خواهد ماند و مطمئن باشید، شکست خواهد خورد. ثانیا بدانیم که ماهیت این جنگ، یک جنگ تمام عیار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. امروز در مواجهه با جنگ فرهنگی نیاز به جهاد فرهنگی است. هرگاه در برابر دشمن خدا، در هر عرصه‌ای جبهه آرایی شود، جهاد فی سبیل الله معنی و مفهوم پیدا می‌کند. جهاد فی سبیل الله فقط قتال و جنگ سخت نیست. از خواص نظام ولایی این است که وقتی پرچم ولایت بلند می‌شود، سایر فعالیت‌ها هم جهاد می‌شود. با ولایت است که جهاد علمی، اقتصادی و فرهنگی معنی پیدا می‌کند.

امروز مهم‌ترین راهبرد دشمن یا گزینه اصلی بر روی میز دشمن، جنگ فرهنگی است. راه مواجهه فعالانه با جنگ فرهنگی، جهاد و تلاش فرهنگی است. در این جهاد باید موازنه قدرت فرهنگی را با تولید فرهنگی تغییر داد. کار جهادی در عرصه فرهنگی باید هدف‌مند و بی‌وقفه باشد. تلاش فرهنگی امروز باید خستگی‌ناپذیر باشد و این تلاش باید در برابر دشمن در موقعیت جنگ نرم و در راه خدا باشد تا خدا نصرت دهد. قطعا خداوند متعال به آدم‌های تنبل و بی‌خیال، نصرت نمی‌دهد. بنابراین لازمه مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ؛ خود را در برابر دشمن دیدن است که باید در نگاه، احساس و عمل دیده شود.

خداوند متعال می‌فرمایند: « والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و ان الله لمع المحسنین» اگر هدف درست باشد، مجاهدت در راه هدف هم باشد، نصرت الهی هم قطعا خواهد بود. مفهوم مدیریت انقلابی در عرصه فرهنگی این است که اسیر تهدیدها و مشکلات نشویم. دائما حواشی را حذف و به متن کار فرهنگی بپردازیم. جنگ فرهنگی را باور کنیم، توانمندی‌های مردمی و جبهه مومن فرهنگی را در ایجاد تغییر در محیط باور کنیم، از خلاقیت و نوآوری در برنامه و فعالیت‌های فرهنگی و کشف راه‌های میان‌بر برای رسیدن به هدف برخوردار باشیم.

مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران با بیان این‌که مشکل اصلی در کار فرهنگی، برخی افراد فعال در این عرصه هستند، گفت: مدیران با تفکرات سکولار و منفعل در برابر تهاجم فرهنگی غرب نمی‌توانند کمکی به پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی کنند، که متاسفانه این افراد امروز در برخی بخش‌های فرهنگی حضور دارند.

نائینی با تاکید بر این‌که پایه اصلی در کار فرهنگی مدیریت است، تصریح کرد: کار فرهنگی درست، آدم فرهنگی می‌خواهد. کشف این آدم فرهنگی خیلی مهم است و متاسفانه ما در فرایند گزینش و انتصاب مدیران فرهنگی ضعف جدی داریم. برخی آدم‌هایی که امروز در عرصه فرهنگی فعال هستند، باور فرهنگی و دغدغه فرهنگی ندارند، منظور دغدغه دینی و انقلابی از جنس میدان جنگ است. عموما روحیه کارمندی است که غالب بر کارها شده است. کار فرهنگی شغل نیست. کار فرهنگی باید جوهره دینی و انقلابی داشته باشد. ما امروز به مدیرانی آرمان‌خواه نیاز داریم. مدیران فعلی با اتفاقاتی که باید به دست آن‌ها بیافتد، فاصله زیادی دارند. الان بسیاری کارمند فرهنگی هستند و البته برخی کارمند با انگیزه و توانمند و برخی بی‌انگیزه و بی‌ربط به کار فرهنگی.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches