×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تشکیل شورای ارتباطات اجتماعی ریاست جمهوری

اقتصادتهران: شورای ارتباطات اجتماعی ریاست جمهوری با مسوولیت دستیار اجتماعی رییس جمهوری تشکیل خواهد شد.

بر اساس مصوبه ۱۳ مرداد هیات وزیران، شورای ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری با مسئولیت دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری و با شرکت دستگاه های اجرایی ذی ربط و صاحب نظران و متخصصین مربوط تشکیل می شود.

همچنین تشکیلات دبیرخانه شورای یادشده با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و ابلاغ می شود.

پیشتر با حکم رئیس جمهوری  «علی ربیعی»، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری و سخنگوی دولت شد.

رئیس جمهوری با صدور پیوست حکمی، اولویت های ارتباطاتی و رسانه ای دستیار ارتباطات اجتماعی و سخنگوی دولت را ابلاغ کرده بود.

طراحی نظام راهبردهای ارتباطات اجتماعی و اطلاع‌رسانی دولت برای تبدیل سیاست‌های دولت به برنامه‌های ارتباطی موثر و متناسب با شرایط و نیازهای روز،  تلاش برای ارتقا همدلی میان دولت و ملت از طریق آشنا کردن مردم با برنامه‌ها، موفقیت‌ها و مشکلات دولت و نیز انتقال و اطلاع‌رسانی مسائل مهم به جامعه،    «ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی میان روابط عمومی‌ها»، «ارتقا کیفی فعالیت روابط عمومی‌ها در جهت افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت در مورد سوالات، ابهامات و شایعات در مورد عملکرد دولت»، «اطلاع‌رسانی سریع و دقیق و دسترسی آزادانه مردم به اطلاعات»، «سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هدایت روابط عمومی‌ها و نظارت بر عملکرد آن‌ها در جهت سیاست‌های اطلاع‌رسانی دولت» و «طراحی و تدوین فعالیت‌های رسانه‌ای ارتباطات اجتماعی با همکاری وزرا و معاونین رییس‌ جمهوری و استانداران»،   «تدوین و مدیریت اجرای پیوست ارتباطی و افکار عمومی برای مصوبات مهم دولت» و «تبیین مسائل و موضوعات ملی در جهت اقناع و همراهی مردم» از طریق «ساده‌سازی و ملموس کردن مسائل مهم و تخصصی برای عموم مردم»،   «تامین نیازهای خبری و اطلاعاتی جامعه» و «تضمین دسترسی آسان رسانه‌ها به داده‌ها و اطلاعات متقن» در مورد مسائل، چالش‌ها، دستور کارها و اقدامات دولت و «مقابله موثر با بی‌خبری، ناامیدی و سیاه‌نمایی»،  حضورفعال در شبکه فضای مجازی جهت تبیین خدمات دولت و بهره گیری از مفیدترین و موثرترین امکانات و فناوری‌های نوین ارتباطی برای برقراری ارتباطات دوسویه با مردم در فضای مجازی،   «رصد مستمر فضای عمومی، رسانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و گروه‌ها و اقشار اجتماعی» و «داده‌کاوی برای انتقال منظم وضعیت افکار عمومی و دیدگاه‌ها، نظریات و خواست‌های اقشار مختلف مردم» به صورت سازمان یافته و علمی به رییس‌جمهور، معاون اول و اعضای دولت،  اهتمام به گفتگوی اجتماعی اجزای دولت با جامعه، گروه‌های اجتماعی ذینفع و تسهیل ارتباطات تشکل‌های صنفی، سیاسی و گروه‌ها و اقشار مختلف با دولت،   «راهبری همکاری و مشارکت با رسانه‌های موثر داخلی و خارجی» و «گسترش همکاری ارکان دولت با رسانه ملی» با هدف کمک فکری – مالی به برنامه‌های تولیدی -تامینی رسانه ملی از طریق «مدیریت متمرکز بودجه برنامه‌های مشارکتی با صداوسیما»،  پاسخ فوری به اتهامات رسانه های خارجی علیه نظام اسلامی و دولت و رفع شبهات،  برنامه سازی لازم خبری و تصویری برای طرح ها و اقدامات مهم دولت،  راهبری برنامه‌های ملی «شفافیت»، «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات»، «سامانه مطالبات عمومی» و «ارتباط مردمی» و  هماهنگ سازی رسانه های دولت از جمله این اولویت ها است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches