×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تشریح عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

اقتصادتهران-مهرداد عسگری: مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نشستی به تشریح عملکرد این بانک پرداخت.به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، دکتر مرتضی اکبری در نشستی که بعدازظهر امروز (سه‌شنبه،۱۹ بهمن‌ماه) در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد با اشاره به این که تسهیلات پرداختی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران روند افزایشی داشته گفت: بانک دارای ۵۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منابع است که ۹۰درصد آن را به صورت تسهیلات قرض الحسنه‌ای پرداخت کرده است.

وی به اعطای ۴۱۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۳۵ هزار میلیارد ریال در ۱۰ ماهه امسال اشاره و تصریح کرد: میانگین تسهیلات پرداختی در سال گذشته ۷ میلیون تومان و ۱۰ ماهه امسال ۹ میلیون تومان بوده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش سرمایه این بانک به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان گفت: بالاترین نرخ کفایت سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به ۴۷ درصد رسیده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان آن که این بانک دارای ۵۳۰ شعبه، ۲ هزار و ۷۷۰ پرسنل است تصریح کرد: نرخ کفایت سود سرمایه این بانک ۴۷ درصد است و از ابتدای تأسیس تاکنون ۴ میلیون ۲۴۵ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به جذب ۵ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان سپرده افزود: تمام این منابع به استثنای ۵۵۰ میلیارد تومان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی به بخش قرض‌الحسنه اختصاص یافته است.

طرح پیوند مهر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

اکبری مهمترین طرح این بانک را طرح پیوند مهر ایران عنوان کرد و گفت: در این طرح با رسوب گردش یک حساب در مدت یک تا سه سال، ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: در صورتی که این گردش حساب در مدت ۵ تا ۱۰ سال باشد، ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، طرح دیگر این بانک را امتیاز افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات برای افرادی که در دو ماهه پایانی سال مانده حساب خود را افزایش دهند و یا اینکه افتتاح حساب کنند، عنوان کرد.

وی پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیون تومان برای طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی در روستاها را یکی دیگر از طرح‌های این بانک عنوان کرد و گفت: با مشارکت کمیته امداد ۲۲ هزار تسهیلات ۳ میلیون تومانی به مددجویان این کمیته اعطا خواهد شد.

اکبری با اشاره به هدفگذاری این بانک برای کاهش نرخ کارمزد از ۴ به ۳ درصد و کمتر از ۳ درصد در سال آینده، افزود: افتتاح حساب به صورت اینترنتی و ارسال کارت به درب منزل و پرداخت اینترنتی تسهیلات از برنامه‌های بانک است که امیدواریم تا دو ماه آینده عملیاتی شود.

وی درخصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج گفت: این بانک اولین بانک پرداخت کننده وام ۱۰ میلیونی ازدواج بود؛ سهمیه ما برای وام ازدواج ۳۲ هزار فقره بود که تاکنون ۱۴ هزار فقره پرداخت شده و ۴ هزار نفر هم در صف انتظار دریافت تسهیلات هستند.

وی با بیان اینکه برای تسهیل در ارائه تسهیلات اخذ چک و سفته از متقاضی تسهیلات را حذف کرده‌ایم، ادامه داد: برای بانک، استعلام از بانک مرکزی و ارائه یک یا دو ضامن کفایت می‌کند.

* پیش‌بینی سود ۲۸۰ میلیارد تومانی بانک در سال ۹۵

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های بانک از کارمزد تامین می‌شود، اظهارداشت: سال گذشته این بانک ۲۵۴ میلیارد تومان و در ۱۰ ماهه امسال ۲۷۰ میلیارد تومان سود کسب کرده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال به ۲۸۰ هزار تومان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: صورت‌های مالی سال ۹۴ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران براساس فرمت بانک مرکزی تدوین شد.

اکبری دلیل سودده بودن این بانک را نسبت پایین معوقات بانکی دانست و افزود: بخش زیادی از سود بانک‌ها در سال گذشته صرف ذخیره مطالبات مشکوک الوصول شد و به همین دلیل تعدادی از بانک‌ها زیان‌ده شدند اما معوقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یک درصد است و نیازی به اختصاص بخشی از سود سالانه به سرفصل ذخیره مطالبات نیست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches