×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تشریح جزییات راه‌اندازی صندوق‌های بخشی

اقتصادتهران: رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: جزئیات راه‌اندازی “صندوق‌های بخشی” تا هفته آینده ابلاغ می‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، سیاوش پرویزی‌نژاد، در نهمین جلسه گروهی خبرنگاران با مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار که در محل ساختمان مرکزی سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، ضمن بیان این مطلب، اظهارداشت: به طور کلی سازمان بورس و به ویژه بخش اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری، وظیفه تصویب و ابلاغ مقررات را بر عهده دارد اما اینکه بازار به چه سمتی گام بر می‌دارد از عهده اختیارات و اراده سازمان بورس خارج است.
وی تصریح کرد: هدف اصلی ما اصلاح مقررات این صندوق‌ها از نظر کمی و کیفی است به طوری که در حال حاضر ۳۵۸ صندوق فعال و ۱۰۰ درخواست برای راه‌اندازی صندوق وجود دارد.
رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری یادآور شد: هرکدام از صندوق‌های سرمایه گذاری بنابر ماهیتی که دارند مشتری خاص خود را داشته و بالطبع بازار هدف آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.
وی با بیان آن که مردم بیش‌تر به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت رویکرد مثبت تری دارند افزود: سود این صندوق‌ها به طور ثابت اما معمولا تضمین شده است و برای همین رویکرد بیشتری به آن‌ها وجود دارد.
پرویزی ن‍ژاد، به موضوعاتی همچون تشریح وظایف این واحد و عملکرد صندوق‌ها در دوره رونق و رکود بازار، آخرین جزئیات صندوق املاک و مستغلات و … پرداخت و گفت: مهم‌ترین مسئولیت این واحد توسعه کمی و کیفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. تلاش بر این است که تعداد و تنوع آنها را جهت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه این اداره فرآیند اخذ مجوز صندوق‌ها تسریع و تسهیل می‌کند، گفت: این واحد برای راه‌اندازی صندوق‌ها مراحلی مشمول بر صدور موافقت اصولی، مجوز تاسیس، پذیره‌نویسی و در نهایت مجوز فعالیت را تسهیل و به سرانجام می‌رساند. البته افزایش سقف صندوق‌ها، تمدید مجوز و تغییرات در ارکان آنها نیز از جمله وظایف این واحد محسوب شده و به این واسطه ارتباط با نهادها همواره حفظ می‌شود.
یکی از وظایف اصلی این اداره تدوین و تسهیل مقررات جدید سرمایه‌گذاری است و در همین راستا صندوق‌های سهامی تضمین اصل سرمایه و همچنین صندوق املاک و مستغلات طی سال گذشته راه‌اندازی شده است و احتمالا طی هفته آینده نیز جزئیات تاسیس صندوق‌های بخشی نیز ابلاغ بشود؛ با مشخص شدن ناشران و صنایع آنها، این صندوق‌ها احداث می‌شود.
به گفته رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس، به دلیل محرمانه بودن نوع سرمایه گذاری، برخی از صندوق‌ها از افشای اطلاعات سرمایه پذیر خودداری می‌کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches