×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تسهیل‌گری؛ محور اصلی فعالیت وزارت تعاون در عرصه دیپلماسی اقتصادی

اقتصادتهران: مشاور مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ارتقا و گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه گفت: تسهیل‌گری، محور اصلی این وزارتخانه در عرصه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم است.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «هادی مهدوی» در نشست همکاری‌ های اقتصادی میان دو کشور روسیه و ایران با اشاره به روابط نزدیک تهران و مسکو در زمینه سیاسی و فرهنگی گفت: متاسفانه در روابط تجاری و اقتصادی، حجم مبادلات بین دو کشور محدود است و امیدوارم ارتقاء، تسریع و گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه پس از این جلسات حاصل شود.

مشاور مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کارج و رفاه اجتماعی با تاکید بر ظرفیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: به طور رسمی از سفیر و فعالان اقتصادی کشور روسیه برای بازدید حضوری و میدانی از هلدینگ‌های زیر مجموعه شرکت شستا دعوت می‌کنیم.

علی رستمی مدیرعامل شستا نیز در این نشست گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ۹ هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری دارد که در حوزه های مختلف اعم از معدنی، پتروشیمی، سیمانی و غیره فعالیت می کند.

رستمی با اشاره به روابط نزدیک فی مابین کشور ایران و روسیه گفت: ایران و روسیه در روابط سیاسی، همکاری های خوبی دارند اما در زمینه فعالیت های اقتصادی هنوز نتوانستیم به سطح مناسبی از همکاری ها دست پیدا کنیم.

وی افزود: روسیه، سالیانه اقلام زیادی وارد می کند که سهم ایران در تامین کالا برای این کشور، بسیار پایین است، روسیه، کشور بزرگ و با سابقه ای است و دانش خوبی را در حوزه های نفتی به ویژه نفت، گاز و پتروشیمی دارد که برای گسترش همکاری ها در این زمینه اعلام آمادگی می کنیم.

مدیرعامل شستا با اشاره به لزوم برقراری ارتباطات بانکی نزدیک اظهار داشت: بانک های کشور روسیه بانک های اقتصادی بزرگی است. در زمینه فاینانس و تامین مالی پروژه های مشترک اعلام آمادگی می کنیم که بتوانیم با شرکت ها همکاری را توسعه دهیم.

رئیس دفتر بازرگانی روسیه نیز در این نشست با اشاره به عزم جدی در افزایش همکاری‌های اقتصادی بین ایران و روسیه گفت: در ۹ ماهه اول سال میلادی ۲۰۲۱ حجم مبادلات تجاری روسیه و ایران، ۸۱ درصد و صادرات روسیه به ایران ۱۱۳ درصد یعنی بیش از دو برابر و واردات محصولات ایرانی به روسیه ۲۴ درصد رشد داشته که این آمارها نشان‌دهنده رشد مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال اخیر است.

«رستم ژیگانشین» افزود: ما نیز مایل هستیم همکاری روسیه و ایران را در روابط تجاری و اقتصادی گسترش دهیم.

وی تاکید کرد: از مدیران شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ایران درخواست دارم مسائل و پیشنهادات خود را به طور جزئی و نوشتاری به ما منتقل کنند تا بتوانیم موانع و مشکلات شرکت ایرانی را برای توسعه روابط تجاری رفع کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches