×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تسهیلات کشاورزان چهار محال و بختیاری تمدید شد

اقتصادتهران: مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات بانکی کشاورزان و باغداران خسارت دیده این استان از خشکسالی های اخیر تمدید شده است.

ذبیح الله غریب شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: بر اساس تصمیم هیات دولت مانده بدهی تسهیلات کشاورزان و باغداران مناطق خسارت دیده از خشکسالی، پس از تجمیع به مدت سه سال تمدید می شود.

وی افزود: کشاورزان و باغداران خسارت دیده از خشکسالی که اقساط آن ها تا تاریخ ۶ شهریور امسال سررسید شده است برای تمدید و بخشش جرایم به بانک های عامل معرفی خواهند شد.

غریب تصریح کرد: همچنین براساس مصوبه هیات دولت تمدید سه ساله مانده بدهی تسهیلات کشاورزان و باغداران مناطق خسارت دیده از خشکسالی بدون کارمزد انجام می شود.

وی یادآور شد: اجرای طرح تمدید مانده بدهی تسهیلات کشاورزان و باغداران مناطق خسارت دیده از خشکسالی و بخشش جرایم آن تا پایان آذر سال جاری مهلت دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در ۱۱ سال گذشته با خشکسالی های مستمر همراه شده به گونه ای که بسیاری چشمه ها خشک شده، دبی قنات ها کاهش یافته و سطح سفره های زیرزمینی افت چشمگیری داشته است.

به دلیل وقوع پدیده خشکسالی در یک دهه اخیر، نزدیک به ۸۰ درصد باغات چهارمحال و بختیاری دچار خشکسالی و خسارت شده است.

براساس پیش بینی های صورت گرفته میزان خسارت ناشی از خشکسالی به باغات چهارمحال و بختیاری ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

چهارمحال و بختیاری در خشکسالی های یک دهه اخیر با کمبود یکهزار و ۳۰۰ میلیمتری بارش ها مواجه شده که به اندازه بارش ۲ سال این استان است.

چهارمحال و بختیاری امسال به عنوان هفتمین استان خشک کشور شناخته شد.

پیش از وقوع خشکسالی ها ۶۵ درصد بارش های چهارمحال و بختیاری به صورت برف بود و این در حالی است که سال زراعی جاری میزان بارش برف استان به کمتر از ۲۰ درصد رسید.

هم اینک سه درصد چهارمحال و بختیاری به خشکسالی شدید، ۹۳درصد خشکسالی متوسط و چهار درصد خشکسالی خفیف دچار شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches