×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تسهیلات مسکن برای زوج ها ۶۰۰ میلیون ریال و مابقی ۴۵۰ میلیون ریال شد

مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی از امکان پذیر بودن دریافت تسهیلات مسکن برای زوج های جوان تا ۶۰۰ میلیون ریال و مابقی تا ۴۵۰ میلیون ریال خبر داد.

پیمان قربانی با تشریح تسهیلات جدید مسکن گفت: زوج هایی که بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار مشمول دریافت تسهیلات مسکن ۵۰۰ میلیون ریالی شده اند، می توانند برای همان واحد مسکونی وام جعاله ۱۰۰ میلیون ریالی را نیز در صورت دارا بودن شرایط دریافت کنند و بر همین اساس این زوج ها می توانند تا ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات مسکن دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار سایر افراد نیز می توانند ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات مسکن دریافت کنند که امکان دریافت تسهیلات جعاله ۱۰۰ میلیون ریالی را نیز دارند و بر همین اساس این افراد می توانند ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات مسکن دریافت می کنند.

این مقام مسوول در بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت تسهیلات مسکن ۵۰۰ میلیون ریالی برای زوج هایی که تاریخ عقد آنها قبل از ۱۷ دی ۹۲ است امکان پذیر می شود یا خیر؟ تصریح کرد: هم اکنون این مصوبه مربوط به زوج هایی است که تاریخ عقد آنها ۱۷ دی ماه ۹۲ است، اما این امکان وجود دارد که در آینده نیز برای زوج هایی که قبل از تاریخ مذکور عقد کرده اند نیز برنامه ریزی شود.

مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی نرخ سود این تسهیلات را ۱۵ درصد اعلام کرد و افزود: بانک مرکزی در پی رونق غیر تورمی بخش مسکن است.

گفتنی است شورای پول و اعتبار در آخرین جلسه خود مصوبه کمیسیون اعتباری بانک مرکزی درباره افزایش وام مسکن را به تصویب نهایی رساند که بر اساس آن سقف تسهیلات ساخت مسکن ۳۵۰ میلیون ریال و سقف تسهیلات تعمیرات نیز به ۱۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

البته تسهیلات خرید به دو شکل پرداخت می شود که در مدل اول ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات به تمامی متقاضیان ارایه می شود و در مدل دوم برای زوج هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۱۷ دی ۹۲ باشد، به هر یک از زوجین ۲۵۰ میلیون ریال وام خرید تعلق می گیرد.

همچنین بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار تسهیلات ۳۵۰ میلیون ریالی، صرفا از محل اوراق گواهی حق تقدم خواهد بود.

بر این اساس اعطای تسهیلات جعاله تعمیر و تکمیل واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف مبلغ ۱۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی مجاز است.

علاوه بر این، دوره بازپرداخت حداکثر تا ۱۲ سال تعیین و کمتر از آن با توافق بانک و مشتری میسر خواهد بود.

همچنین شورای پول و اعتبار مصوب کرده است که از تاریخ ابلاغ این مصوبه، جهت حصول اطمینان از تعادل منابع و مصارف، بانک مسکن موظف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد منابع و مصارف حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز را تهیه و به بانک مرکزی ارائه کند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches