اقتصاد تهران
شماره خبر : 238482
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
اقتصاد تهران

ترفندهایی برای پاسخگویی بهتر به مشتریان بانک‌ها

اقتصادتهران: یکی از مواردی که معمولا در انتهای سال مشتریان بانک‌ها با آن مواجه هستند، ازدحام شعب بانک ها و نیز نحوه خدمت رسانی از سوی بانک هاست.

به گزارش اقتصادتهران، اگرچه برای پاسخگویی به سیل تقاضاهای مردم در شب عید و روزهای پایانی سال، بانک‌های مختلف بنابر بر مقتضیات خود و نیز دستورالعمل همکاری از سوی بانک مرکزی، نسبت به افزایش ساعات کاری و نیز معرفی شعب کشیک بانک متبوع خود اقدام می‌کنند اما این امر نیز ممکن است در پاره‌ای موارد منجر به رضایت کامل مشتریان نشده و ایجاد صف‌های انبوه در برخی شعب، موجب اتلاف وقت مشتریان در روزهای پایان سال می شود.

بانک ایران زمین یکی از بانک‌های موفق کشور است که برای از بین بردن یا به حداقل رساند مشکلات مشتریان در روزهای پایان سال علاوه بر آمادگی تمام شعب خود در راستای ارائه خدمات، با تشویق مشتریان به استفاده از اپلیکیشن همراه بانک ایران زمین توانست حجم قابل قبولی از درخواست‌هایی که قرار بود با مراجعه مشتریان به شعب انجام شود را برطرف کند.

راحتی استفاده از نرم افزار همراه بانک ایران زمین با قابلیت‌های ویژه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده یکی از بهرین روش‌ها برای کاهش مراجعات مرسوم به شعب این بانک در روزهای پایانی سال بود.

از سوی دیگر سهولت کار با اینترنت بانک ایران زمین نیز در کنار همراه بانک از دیگر پیش بینی‌هایی بود که این بانک انجام داد و با ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات این اپلیکیشن توانست بار مراجعه بسیاری از مردم و مشتریانش را در روزهای پایان سال کاهش دهد به طوری که بدینوسیله بسیاری از خدمات ارائه شده به صورت غیر حضوری صورت گرفت.

اما نکته بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد استفاده از پرسنل زبده بانکی در تمامی شعب بانک بود که با آشنایی کامل به تمام امور بانکی توانستند کار مشتریان را در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام رسانده و از این طریق رضایت مشتری در هنگام مراجعه به شعبه کاملا مشهود بود.

به بیان دیگر اگر از کارکنان کمتر متبحر در ارائه خدمات استفاده شود ممکن است معمولاً به دلیل آشنایی کم‌تر با قوانین بانکی و نیز به وجود آمدن پرسش‌های مکرر برای آن‌ها نیاز به یک  نیروی ارشد داشته باشند که در بسیاری از بانک‌ها این امر به چشم می‌خورد اما بانک ایران زمین با آموزش کامل به تمامی پرسنل به ویژه اموری که نیاز به دقت و حساسیت بیشتری داشتند بر مشکلات این امر فائق آمد و با پیش بینی دغدغه‌های اصلی مشتریان، از کارآزموده ترین پرسنل خود در شعب بهره گرفته است که این امر کمک شایانی در پیشبرد اهداف بانک در ارائه خدمت به مشتریان محسوب می‌شود.

مهرداد عسگری