×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ترانزیت ریلی و جاده‌ای یک چهارم هدف‌گذاری است

 

اقتصادتهران: یک مقام مسئول در راه آهن گفت: بخش جاده‌ای و ریلی در سال ۱۲ میلیون تن بار ترانزیت می‌کند که رقم و هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی ترانزیت ۵۰ میلیون تن بار است.

به گزارش راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری در نشست کمیته حمل و نقل بین المللی با اشاره به برنامه راه آهن در خصوص رشد و توسعه حمل و نقل بین المللی که از سوی اعضای هیئت مدیره پیشنهاد شده است، گفت: تعیین استراتژی های توسعه ای در خصوص ترانزیت، صادرات و واردات ریلی، بررسی و شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم برای اصلاح فرایندها از جمله برنامه ها و سیاست های شرکت راه آهن است.

وی افزود: نظارت بر اجرای برنامه های مصوب و ارائه گزارش ماهانه، برنامه ریزی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های انسانی و زیربنایی در جهت توسعه ترانزیت، صادرات و واردات، بازنگری در تعرفه ها و قراردادهای حمل، پیگیری جلسات مرزی و حسابرسی با راه آهن‌های همسایه و منطقه، برنامه ریزی به منظور فعالیت راه آهن در نهادها، اجلاس های بین المللی و نمایشگاه ها از دیگر برنامه های پیشنهادی از سوی اعضای هیات مدیره برای توسعه ترانزیت به شمار می‌آید.

عاشوری عنوان کرد: تدوین نظام تشویق برای توسعه حمل و نقل بین المللی برای ادارات کل نواحی و ستادی و اخذ مصوبات لازم از جمله وظایفی است که در ابلاغ هیات مدیره راه آهن منظور شده و ما انتظار داریم حوزه بازرگانی داخلی و بین المللی و مدیران نواحی نظرهای خود را ارائه دهند تا به تصویب برسند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی از بخش جاده‌ای و ریلی مطالبه افزایش ترانزیت را خواهان است، گفت: بخش جاده‌ای و ریلی در سال ۱۲ میلیون تن بار ترانزیت می‌کند که رقم و هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی ۵۰ میلیون تن بار است.

عضو هیات مدیره راه آهن تأکید کرد: ایران با دارا بودن پتانسیل بالا در بخش ترانزیت می‌تواند درآمد ارزی بزرگی برای کشور تلقی شود.

وی به تعامل با کشورهای منطقه در بخش ترانزیت و گسترش همکاری‌های ریلی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با کشورهای قزاقستان، ازبکستان، افغانستان، ترکمنستان و کشور چین به موافقت‌هایی رسیده‌ایم که امیدواریم با گسترش ترانزیت و همکاری‌های مداوم، شاهد رشد ترانزیت و سهم جابجایی‌های بین‌المللی در کشور باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches