×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تداوم کم بارشی و خشکسالی در نیمه اول پاییز ۱۴۰۰

اقتصادتهران: رییس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های کم در مهر و آبان امسال گفت: با تداوم خشکسالی، کشت پاییزه به خصوص کشت دیم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و در برخی مناطق، شرایط بحرانی خواهد بود.

 به گزارش اقتصادتهران، احد وظیفه امروز (دوشنبه- پنجم مهرماه) در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به آغاز سال آبی جدید، افزود: برای فصل پاییز پیش رو خروجی بیشتر مدل‌های عددی پیش بینی فصلی، بیانگر در پیش بودن شرایط کم بارشی در پاییز است، که نه تنها ایران بلکه کشورهای شرق مدیترانه و خاورمیانه و حتی برخی نواحی آسیای مرکزی را تا حدی در برخواهد گرفت.

وضعیت بارندگی در مهر ۱۴۰۰

وی گفت: تقریبا تا ۲۰ روز نخست مهرماه بارندگی تنها محدود به نوار شمالی کشور خواهد شد و سایر نقاط بدون بارش خواهند بود. در دهه سوم مهرماه ممکن است با نفوذ سامانه های بارشی مواجه شویم اما این بارش‌ها محدود به شمال و شمال غرب کشور است.

رییس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ادامه داد: بر اساس روال اقلیمی، رخداد بارش در عرض‌های جنوبی‌تر به ماه‌های بعد موکول می شود و با نفوذ سامانه های بارشی به عرض های جنوبی تر بارندگی رخ می دهد.

کم بارشی در آبان امسال قطعی است

وظیفه اضافه کرد: همین طور احتمال کم بارشی در آبان ماه بسیار زیاد است و به تدریج در اواخر آذرماه احتمال تغییر شرایط به حالت شرایط نرمال و رخداد بارش در حد نرمال افزایش می یابد.

به گفته رییس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، پیش بینی های صادر شده از مدل های عددی و همین طور شاخص های دورپیوندی بیانگر آن است که در انتهای پاییز و ابتدای زمستان شرایط به بارندگی نرمال نزدیک می شود و احتمال رخداد بارش های نرمال بیشتر از شرایط کم بارشی یا پربارش است.

وی با بیان اینکه احتمال رخداد شرایط نرمال و پربارش بسیار کمتر از احتمال وقوع کم بارشی است، تصریح کرد: احتمال رخداد شرایط پربارش تقریبا بین صفر تا ۱۰ درصد است.

دمای هوا در پاییر امسال بیش از نرمال است

رییس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: از نظر دما، برای پاییز تا ماه‌های ابتدایی زمستان پیش بینی دمای نسبی بیش از نرمال را داریم (حدود نیم تا یک درجه در کل کشور و بین یک تا ۲ درجه در غرب و جنوب غرب کشور) و در زمستان احتمال کاهش و رسیدن به شرایط نرمال افزایش خواهد یافت که با افزایش احتمال رخداد بارش نرمال در فصل زمستان همخوان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches