true
اقتصادتهران: دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی، توسعه کمی و کیفی خدمات و صیانت مالی از بیمهشدگان در بخش سلامت را راهبرد اصلی سازمان تأمیناجتماعی در حوزه درمان معرفی کرد و افزود: در برخی از بیماریها، هزینههای خدمات سلامت بالاست که ما هر اندازه که میتوانیم باید این هزینهها را کنترل کنیم. کسی که بیماری صعبالعلاج دارد و از محدودیتها و از عوارض بیماری رنج میکشد، این بیمار نباید نگران هزینه دارو و درمان باشد.
به گزارش اقتصادتهران، دکتر موسوی با اشاره به اینکه از ابتدای دوره جدید، چند راهبرد اساسی در حوزه درمان مشخص شده است، گفت: راهبرد اول این است که ما باید به جهت کمی و کیفی توسعه خدمات داشته باشیم. در درمان مستقیم، متناسب با نیازها و مشکلات، به توسعه خدمت و مراکز درمانی نیاز داریم. واقعیت غیرقابل انکار آن است که درمان مستقیم به جهت رایگان بودن و کیفیت خدمترسانی، برای سازمان و بیمهشدگان و بازنشستگان اهمیت حیاتی دارد. لذا به موازات توسعه کیفیت خدمات در بخش درمان غیرمستقیم، توسعه کمی و کیفی خدمات این بخش با توجه به سطحبندی خدمات و تعداد بیمهشدگان در هر منطقه و نیازهای درمانی بازنشستگان و بیمهشدگان در دستور کار است.
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی با اشاره به اینکه کیفیت و عمق خدمات درمانی باید بیش از پیش افزایش داشته باشد، گفت: یکی از رویکردهای مهم ما در حوزه درمان، توسعه درمان مستقیم است؛ هرچند همچنان اولویت خرید راهبردی را در دستور کار داریم. در مجموع تلاش داریم در حوزه درمان انعطافپذیری لازم را داشته باشیم که بتوانیم به اقتضای شرایط تصمیم بگیریم و خدمات درمانی مطلوب به مردم ارائه کنیم.
دکتر موسوی افزود: طبیعی است با توجه به شرایط ناترازی منابع و مصارف، نمیتوانیم هر مطالبهای را در یک فضای موسع پاسخ دهیم. همه ما فطرتاً دوست داریم توسعه داشته باشیم و خدمات بیشتری ارائه بدهیم، اما محدودیت منابع، در مواردی محدودیتهایی را نیز در تصمیمگیریها به ما تحمیل میکند.
وی در عین حال گفت: آنجایی که خدمت ارائهشده در درمان مستقیم، خدمت مطلوبی است و رضایت مخاطبان را در پی دارد، باید آن را ادامه بدهیم و آن را به عنوان یک الگوی موفق به سایر حوزههای درمانی نیز معرفی کنیم. ایده راهبردی ما این است که تا میتوانیم دغدغه بیماری را از روی دوش بیماران برداریم و این رویکرد در درمان مستقیم ما نسبت به درمان غیرمستقیم غلبه دارد؛ اما محدودیت منابع این اجازه را به ما نمیدهد به هر تعداد پزشک که میخواهیم به کار بگیریم یا هر تعداد که میخواهیم بیمارستان بسازیم.
وی کاهش پرداخت از جیب بیمهشدگان را از راهبردهای اساسی مورد توجه در بخش درمان سازمان تأمیناجتماعی توصیف کرد و گفت: هم در بخش درمان مستقیم و هم در بخش درمان غیرمستقیم، صیانت مالی از بیمهشدگان بسیار مهم است. در برخی از بیماریها، هزینههای خدمات سلامت بالاست که ما هر اندازه که میتوانیم باید این هزینهها را کنترل کنیم. کسی که بیماری صعبالعلاج دارد و از محدودیتها و از عوارض بیماری رنج میکشد، این بیمار نباید نگران هزینه دارو و درمان باشد.
مدیرعامل سازمان تامیناجتماعی با تأکید بر اینکه مردم در حوزه درمان به خدمات تأمیناجتماعی نیاز دارند و برای برخی از مردم حوزه درمان تأمیناجتماعی تنها امکان و تکیهگاه به هنگام بیماری است، گفت: در بخش درمان غیرمستقیم، سازمان تأمیناجتماعی بهعنوان یک سازمان بیمهگر نباید تبدیل به یک پرداختکننده صرف هزینهها شود. ما امانتدار و کارگزار مردم هستیم و باید نسبت به امانت آنها و نظارت بر کیفیت خدمترسانی و تسهیل شرایط برای بیمهپردازان حساس باشیم.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=253065
false
true