×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تداوم اقدامات اورژانس در دور دوم تعطیلات نوروزی

اقتصادتهران: سرپرست سازمان اورژانس کشورگفت: تاکنون با هماهنگی هایی که با سازمان غذا و دارو صورت گرفته، تقاضا یا نیازی مبنی بر کمبود مشکلات دارویی گزارش نشده است.

به گزارش مهر، دکتر پیرحسین کولیوند در خصوص عملکرد اورژانس در طرح سلامت نوروزی گفت: سازمان اورژانس کشور طرح سلامت نوروزی را از تاریخ ۲۴ اسفندماه ۹۶ با ۴۹۰۰ دستگاه آمبولانس، ۶۴ اتوبوس آمبولانس و ۳۴ فروند بالگرد آغاز کرد.

وی درخصوص آمار ماموریت های اورژانس در این بازه زمانی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۵ هزار ماموریت توسط تیم اورژانس پیش بیمارستانی در سراسر کشور انجام شده که از این تعداد، ۲۳۸۳۱ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی و بیش از ۸۱ هزار ماموریت نیز به انتقال بیمارانی با مشکلات قلبی، تنفسی و یا حوادث غیرترافیکی اختصاص دارد.

کولیوند ادامه داد: از مجموع ماموریت های مرتبط به حوادث ترافیکی، حدود ۱۹۸۷۰ نفر از هموطنانی که در حوادث آسیب دیده اند، به مراکز درمانی منتقل شده و تعداد ۲۲۰۰ نفر نیز در محل حادثه درمان شدند و از مجموع ماموریت های غیرترافیکی نیز تعداد ۴۸۰۰ نفر دچار مشکلات تنفسی ، ۱۰ هزار نفر با مشکلات قلبی، ۳۴۰۰ نفر دچار مسمومیت های گوارشی و همچنین ۴۳۳ مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن بودند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ماهیت کار اورژانس حضور در محل حادثه و ارائه خدمات اولیه درمانی است، خاطرنشان کرد: اکثر مصدومان حوادث ترافیکی به نوعی آسیب می بینند که قابلیت پیشگیری داشته است و با توجه به اینکه دور دوم تعطیلات نوروزی آغاز می شود، رانندگان باید چند نکته ضروری را رعایت کنند تا دچار حادثه نشوند.

وی ادامه داد: رانندگان باید توجه کنند که ساعت حرکت شان را به گونه ای تنظیم کنند که رانندگی در روشنایی روز باشد، بیش از ۶ تا ۸ ساعت رانندگی نکنند و هر یک ساعت ۱۰ دقیقه به استراحت بپردازند.

کولیوند تصریح کرد: با توجه به ازدیاد سفرها در ایام تعطیل رخداد حوادث ترافیکی نیز افزایش پیدا می کند، بنابراین هر شهروندی باید با رعایت نکات ایمنی متضمن جان خود و سایر هموطنان باشد، لذا بسیار مشاهده شده است که تعداد سرنشینان خودرو بیش از ظرفیت خودرو است و همین موضوع در برخی مواقع مسبب تصادف و واژگونی خودرو می شود که ماحصل آن به مصدومیت و کشته شدن سرنشینان می انجامد. مثلا در حادثه ای که طی ۴۸ ساعت گذشته در یکی از جاده های کشور رخ داد، برخورد دو پراید با ۱۲ مصدوم بود، بنابراین تعداد سرنشینان خودرو باید متناسب با ظرفیت خودرو باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches