×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تخلفی در واردات تخمه آفتابگردان صورت نگرفته است

اقتصادتهران: مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مطرح شدن واردات تخمه آفتابگردان از ایالات متحده آمریکا که روزهای گذشته برخی رسانه ها به آن پرداخته اند، واردات این محصول را مطابق ابلاغیه آذرماه سال ۹۴ سازمان توسعه تجارت، بدون اشکال برشمرد.

«علی علی آبادی فراهانی» دیروز در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: فهرست تعرفه های مشمول ممنوعیت واردات از آمریکا در آذرماه سال ۹۴ ابلاغ شده است.

به گفته این مقام مسئول، در دستورالعمل مربوطه سازمان توسعه تجارت ایران، ٢٢٧ ردیف تعرفه کالاهای شامل ممنوعیت ثبت سفارش و واردات از کشور آمریکا را «تقی محمدیان» مدیرکل وقت دفتر مقررات صادرات و واردات، به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها ابلاغ کرده است.

وی بیان داشت: مواردی از جمله حشره کش ها و سموم یا تخمه آفتابگردان ممنوعیت قانونی ندارد و بر این اساس واردات انجام شده بلا اشکال بوده و هیچ کار غیرقانونی و خلافی انجام نشده است.

به گزارش ایرنا، براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی چهار ماهه نخست امسال، در این مدت بیش از ۴۶ هزار و ۹۹۸ تن دانه آفتابگردان از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

براساس واردات این حجم تخمه آفتابگردان به کشور، ۴۴ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۶۷۳ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۱۵۴ میلیارد و ۳۴۰ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۵۵ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

تخمه آفتابگردان از ۹ کشور جهان وارد ایران شده است که در این میان نخستین و بزرگترین صادرکننده تخمه آفتابگردان به ایران، چین با صادرات بیش از ۲۸ هزار تن بوده که توانسته است در مدت ذکر شده درآمد ۳۲ میلیون دلاری نصیب خود کند.

بعد از چین، کشور امارات متحده عربی دومین صادرکننده تخمه آفتابگردان به کشور است و در چهار ماهه نخست سال جاری با صادرات چهار هزار و ۵۵۳ تن درآمد بیش از پنج میلیون دلاری را به خود اختصاص داده است.

در این میان ایالات متحده آمریکا به عنوان سومین کشور صادر کننده تخمه آفتابگردان به ایران دیده می‌شود که با صادرات سه هزار و ۸۱۶ تنی، درآمد یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ۴۷۱ دلاری را کسب کرده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches