×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان به این معاونت خبر داد و گفت: نرخ شادی و نشاط نسبت به ۳ سال گذشته در مدارس افزایش یافته است.

مهرزاد حمیدی در گفتگو با مهر، درباره فعالیت های تربیت بدنی در مدارس گفت: ارزیابی ها نشان می دهد نسبت به ۳ سال گذشته به خیلی از اهداف خود دست یافته ایم.

وی افزود: روزی که به این معاونت آمدم، فعالیت های جاری و موردی را ملاک کار خود قرار ندادم بلکه ملاک ما فقط تحول بنیادین بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: محتوا، مضامین و عصاره سند تحول بنیادین را اخذ کردیم و در برنامه های خود درج کردیم. سند تحول بنیادین تاکید دارد که ما مسئول شایستگی های همه دانش آموزان هستیم، لذا جمعیت هدف ما ۱۰ میلیون نفر است.

حمیدی ادامه داد: طبق سند باید تمام فعالیت ها در مدرسه اتفاق افتد و ما مدرسه محورانه برنامه ها را اجرا کردیم. همچنین سند به مشارکت والدین، ارکان آموزش و پرورش و جامعه تاکید دارد که ما فعالیت ها را مشارکت محورانه انجام می دهیم.

وی با اشاره به کیفیت محوری فعالیت ها نیز بیان کرد: یکی دیگر از بحث هایی که سند به آن اشاره دارد، رضایت مخاطبین و کیفیت محوری است که ما آنچه با ذائقه مخاطبین مطابقت دارد را شناسایی کردیم و در دستور برنامه های خود قرار دادیم.

حمیدی با بیان اینکه با شعار به مدرسه بازمی گردیم، فعالیت ها را به داخل مدرسه بردیم، گفت: حتی ورزش قهرمانی را نیز به مدرسه بردیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در حوزه ورزش همگانی، ورزش صبحگاهی، المپیاد درون مدرسه ای، حیاط پویا را پیش بینی کردیم و استعدادیابی های ما ابتدا از درس تربیت بدنی سپس المپیاد درون مدرسه ای، کانون درون مدرسه ای، کانون برون مدرسه ای و در نهایت معرفی به هیئت ها و فدراسیون های ورزشی انجام شد.

۳۳ هزار مربی تربیت بدنی در کشور داریم

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار مربی تربیت بدنی در مدارس سراسر کشور وجود دارد، گفت: این درس را ۳ ساعت افزایش دادیم و در آینده با کمبود مربی تربیت بدنی روبرو خواهیم شد که باید آموزش دهیم.

حمیدی یادآور شد: تعداد ۴ میلیون و ۵۰۰ دانش آموز تحت المپیاد درون مدرسه ای و تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ دانش آموز نهضت داوطلبی را در ورزش صبحگاهی خود اجرا می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس در اثر این طرح ها شاد و تعامل بیشتر شده است و سیطره آموزش و پرورش کاهش یافته و مشارکت ها و همکاری ها پررنگ تر شده است. لذا استرس و اضطراب در مدارس کمتر دیده می شود.

وی تاکید کرد: طی تخصیصی که انجام داده ایم، نسبت به سه سال گذشته شادابی و نشاط در مدارس افزایش یافته که موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود و ما آموزش نهضت فرهنگی و پیشگیری را نیز همزمان انجام می دهیم.

وی در پایان اظهارکرد: اعتبار هزار میلیارد ریال به تربیت بدنی و سلامت تخصیص داده شد و ما روی منابع دولتی تکیه نکرده ایم، بلکه فعالیت های فوق برنامه برای ما کمک های ویژه ای دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches