×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تحویل ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان ۹۹

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال ۹۹، ۹۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۴۰۰ هزار واحد جدید و تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر عملیاتی می‌شود.

به گزارش مهر، محمد اسلامی در نشست بررسی مشکلات مسکن مهر پردیس که صبح دیروز در شرکت عمران شهر جدید پردیس برگزار شد، با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی شأنی جز خدمتگزاری به مردم نداریم و باید تا سر حد امکان، تسهیل‌گری کنیم، اظهار داشت: وظیفه دولت تولید مسکن نیست بلکه زمینه‌سازی برای خانه‌دار شدن مردم است.

وی افزود: باید این آمادگی وجود داشته باشد تا جریان احداث و تولید مسکن پایدار مانده و میان عرضه و تقاضا تعادل برقرار باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعادل‌بخشی به بازار مسکن برای اقشار مستضعف، نیاز به تولید مسکن از سوی فعالان اقتصادی این حوزه و مردم دارد، تصریح کرد: مسکن مهر با اشکال مختلف حقوقی و اجرایی در دستور کار قرار گرفته است که باید به انتها برسد. همچنین دلایل توقف و رکود در ساخت و ساز این طرح و راه‌های خروج از آن، جزو مهم‌ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

اسلامی با تأکید بر اینکه در هفته اول ورود خود به وزارت راه و شهرسازی، تکلیف مسکن مهر را پیگیری کرده‌ است، گفت: دولت عوامل توانمندسازی و شتاب‌دهنده مسکن مهر را در لایحه بودجه ۹۸ آورده است که نمایندگان تهران هم قول مساعدت تصویب این پیشنهادات بخصوص در زمینه مسکن مهر پردیس را داده‌اند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به لزوم احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی جدید از سوی شرکت عمران شهرهای جدید افزود: همچنین این شرکت باید موضوع احداث شهرهای جدید را نیز در دستور کار قرار دهد. ما در اول انقلاب ساخت ۶۰ شهر جدید را برنامه‌ریزی کرده بودیم. باید ساخت شهرک‌های اقامتی در کنار تکمیل مسکن مهر در دستور کار شهرهای جدید باشد تا از دست‌اندازی و تعرض به اراضی ارزشمند دولتی در اطراف شهرها جلوگیری شود ضمن اینکه با این اقدامات، امکان خانه‌دار شدن اقشار محروم نیز فراهم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اظهارات سید فرید موسوی عضو مجمع نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم برخورد با پیمانکاران متخلف مسکن مهر پردیس گفت: باید با پیمانکار طبق شرایط پیمان برخورد شود و نیازی به برخورد خاص نیست. پیمانکار به دانش، تسلط و اراده‌ی کارفرما نگاه می‌کند. اگر کارفرما قدرتمند باشد، پیمانکار هم با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches