×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تحویل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر

اقتصادتهران: برنامه مسکن در قالب واگذاری حق بهره برداری از زمین برای ساخت مسکن کوچک یا متوسط زیر بنای هر واحد ۷۵ متر مربع و با هدف کاهش و حذف هزینه زمین از قیمت تمام شده ساختمان برای انطباق با توان مالی خانوارهای کم درآمد و میان درآمد در نظر گرفته شده است.

مطابق این طرح کلیه متقاضیان فاقد مسکن ( اعم از کارکنان دولت، کارگران و صاحبان مشاغل آزاد ) در قالب تعاونی مسکن توسط اداره تعاون شهرستان و استان سازماندهی و به سازمان مسکن و شهر سازی معرفی میگردند. سازمان مسکن و شهر سازی پس از تطبیق شرایط متقاضیان، اقدام به تخصیص زمین مورد نیاز برای تعاونی مسکن مربوط خواهد نمود تا عملیات آماده سازی ( در صورت نیاز ) و احداث مسکن از طریق تعاونی مسکن و با انتخاب مجری ذیصلاح انجام شود. در این طرح متقاضیان تنها مالکیت اعیانی واحد مسکونی احداثی خواهند بود و هر گونه نقل و انتقال ملک همراه با عرصه خلاف قانون و باطل است.

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مسکن مهر تامین می‌شود تا بتوانیم خدمات زیربنایی واحدهایی را که کار ساخت آنها تمام شده را با اولویت‌بندی‌ تامین کنیم

احمد اصغری مهرآبادی در نشست مشترک شورای مسکن مهر که با حضور جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در امور آب و برق مسکن مهر، فرماندار ساوجبلاغ؛ مدیران کل آبفا شهری، برق در شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تامین مسکن برای خانواده‌های فاقد مسکن به ویژه اقشار کم درآمد همواره در دستور کار و مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است. در همین راستا پروژه بزرگ مسکن مهر در سال‌های اخیر کلید خورد و کار ساخت بیش از دو میلیون واحد مسکن آغازگردید. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: بر اساس تصمیم دولت ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مسکن مهر تامین می‌شود تا بتوانیم خدمات زیربنایی واحدهایی را که کار ساخت آنها تمام شده را با اولویت‌بندی‌ تامین کنیم. احمد اصغری مهرآبادی افزود: برای تکمیل خدمات زیربنایی ۲۲۰ میلیارد تومان به وزارت نیرو کمک شده، تهیه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر در دستور کار است و با این حال پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر هم نیاز است. وی افزود: در جلسه ای که برگزار شد از مجموع ۵۴ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد ۱۳ هزار واحد آن تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: با نصب انشعابات آب، برق و فاضلاب ۱۰هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد آماده واگذاری به متقاضیان می‌شود. وی گفت: با اعلام آمادگی و اتمام خدمات زیر ساختی مقرر شد تا اسفند سال جاری این ۱۰هزار مسکن افتتاح شود. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین از تشکیل کارگروهی به دستور معاون اول رئیس‌جمهوری برای خدمات روبنایی خبر داد و گفت: بر این اساس برآورد تعداد و اعتبار مدرسه، مسجد، کلانتری، مراکز درمانی و پروژه‌های مسکن مهر انجام و پس از مطرح شدن در حضور معاون اول رئیس جمهور درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در امور آب و برق مسکن مهر عنوان داشتندکه نیز تمام انشعابات ظرف مدت اعلام شده به اتمام خواهد رسید و تحویل مسکن و شهرسازی خواهد شد. سرتیپ‌زاده ادامه داد: برای انشعابات منصوبه از مردم مبلغی دریافت نخواهد شد و طبق همان توافق صورت گرفته ومازاد مبلغ از سوی دولت تامین می‌شود.

تحویل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر با تکمیل زیر ساخت ها تا پایان سال

مهندس توکلی مدیر عامل شهر جدید هشتگرد در خصوص دست آوردهای سفر و بازدید احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر و همچنین سرتیپ زاده نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر، در خصوص حل مشکلات زیر بنایی گفت: شرکت عمران مدیریت ۴۶ هزار واحد مسکن مهر را در این شهر به عهده دارد که از مجموعه این واحد ها ۹ هزار واحد متعلق به شرکت های تعاونی می‌باشند.

وی به ۳۷ هزار واحد دیگر اشاره کردند که با تفاهم نامه های سه جانبه می‌باشند و از این ۳۷ هزار واحد تعداد ۱۳۰۰۰ هزار واحد تاکنون افتتاح شده اند و ۱۰ هزار واحد دیگر با تکیمل خدمات زیر بنایی توسط دستگاه های خدمت رسانتا پایان سال قابل افتتاح خواهد بود. وی اضافه کرد: این تعداد۱۰ هزارتا با اضافه شدن ۶ هزار واحد دیگر به ۱۶۰۰۰ هزار واحد خواهد رسید. وی در ادامه گفت: ۱۰ هزار واحد از این ساختمان ها از لحاظ کالبدی کاملاً تکیمل و منتظر زیرساخت های زیر بنایی می‌باشند. از این تاسیسات زیربنایی که شامل آب و گاز و برق می‌باشند که هزینه خرید انشعاب بیش از ۴۱ هزار واحد آن به دستگاهای های مربوطه در خصوص انشعابات پرداخت شده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches