اقتصاد تهران
شماره خبر : 112215
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
اقتصاد تهران

تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی

اقتصادتهران: ۳۸ صادرکننده نمونه خراسان رضوی چهارشنبه شب طی مراسمی با حضور استاندار این استان و رئیس اتاق بازرگانی ایران مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به معرفی و تجلیل از پنج صادرکننده نمونه ملی و ۳۳ صادرکننده نمونه استانی گفت: امسال در ترکیب صادرکنندگان استان، بخشهای جدید شامل صنعتگران خبره و حساس نسبت به تولید و تجارت، نسل دوم و سوم صنعتگران، واحدهای صنفی و صادرکنندگان فولاد قرار گرفتند.

راضیه علیرضایی افزود: علاوه بر رشد ارزش صادرات کالا از خراسان رضوی در سال جاری، تحول کیفی در نظام و سیاست های تجاری استان حایز اهمیت است که در این زمینه سیاست های جدید در بخش تجاری خراسان رضوی طی چهار سال گذشته اتخاذ شد.

وی اظهار کرد: در سیاست جدید تجاری استان توجه به برخی بخشها مانند سابقه استان در تولید محصولات صنایع غذایی و تبدیلی، ماشین سازی و قطعه سازی خودرو مدنظر قرار گرفت و در کنار آن توسعه بخشهای جدید مانند صنایع معدنی اتفاق افتاد.

وی گفت: طی چهار سال گذشته با برنامه ریزی بر روی صنایع معدنی مانند سنگ آهن، مس، سیلیس در خراسان رضوی موفق به ایجاد تحول در این بخش ها شدیم به طوری که ظرفیت تولید فولاد در نیشابور از ۷۲۰ هزار تن به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال رسید، ظرفیت های جدید تولیدی در بخش گندله و کنسانتره در سنگان، دو خط بزرگ تولیدی برای سیلیس و واحدهای فرآوری مس در استان ایجاد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در مجموع سرمایه گذاری در حوزه صنایع معدنی استان از ۲۹۵ میلیارد تومان در سال ۹۲ به سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسید.

وی اظهار کرد: در راستای تحولی که در برخی صنایع استان ایجاد شد، پروژه های تولیدی در زمان کوتاه تر به بهره برداری رسیدند به طوری که پروژه واحد کنسانتره ۲٫۵ میلیون تنی سنگان در مدت ۲۴ ماه به بهره برداری رسید.

وی گفت: با اتخاذ سیاست تمرکز زدایی از مرکز استان در حوزه تولید، به مزیت های منطقه ای توجه شد و در این راستا واحد بزرگ تولیدی حوله در چناران به بهره برداری رسید که یک واحد بزرگ موفق در تولید و صادرات به شمار می رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی توجه به برخی مسائل در سیاست های تجاری استان را از سوی صادرکنندگان ضروری دانست و افزود: بنگاه های اقتصادی باید شبکه فروش و حمایت از کالای خود را در کشورهای هدف صادراتی ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: ضروری است بنگاه های اقتصادی روش های جدیدی را برای ایجاد نمایندگی در کشورهای هدف صادراتی داشته باشند که شامل مواردی مثل خدمات پس از فروش، مشارکت در اقتصاد، ایجاد تشکل های مشترک با فعالان اقتصادی کشورهای هدف صادراتی می باشد.