×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تجربیات طب نظامی ایران در اختیار کشورهای جهان قرار می‌گیرد

اقتصادتهران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طول هشت سال جنگ تجربه های فراوانی در زمینه طب اورژانس و تکنیک های جراحی و درمانی برای مصدومان جنگی به دست آمد و جمهوری اسلامی ایران با افتخار آمادگی دارد، تجربیات خود را در اختیار تیم‌های پزشکی نظامی سایر کشورها قرار دهد.

به گزارش ایرنا، سیدحسن هاشمی روز شنبه در چهارمین کنگره آسیا اقیانوسیه طب نظامی پاسفیک در سالن همایش های صدا و سیما افزود: امروز به عنوان ملتی که در جنگ، ناخواسته آسیب های فراوانی دیده صلح و آرامش را بزرگترین سرمایه برای زندگی سالم در پیشرفت زندگی بشری در تمام عرصه ها می دانیم و امیدواریم روزی سیاستمداران و سران کشورها به این نتیجه برسند که کره زمین خانه همه انسان ها است.

وی توجه جامعه پزشکی به موضوع طب نظامی را در این خصوص قابل تقدیر دانست و گفت: ایران تجربه جنگ هشت ساله تحمیلی با عراق را دارد، جنگی ساخته و پرداخته قدرت های جنگ، جنگی که هنوز جامعه پزشکی آن درگیر خدمات رسانی به جانبازان آن است.

وزیر بهداشت ادامه داد: معتقدیم پزشک به دلیل پزشک بودن و قسمی که یاد کرده در هر شرایطی باید مددرسان نیازمندان به درمان باشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم روزی فرا رسد که سازمان ملل متحد مکانی برای تبادل نظر برای زندگی بهتر همه ساکنان کره زمین باشد اما تا آن روز مجامعی مانند کمیته بین المللی طب نظامی برای سلامت مردم در منازعات و جنگ ها باید برنامه ریزی داشته باشند زیرا نیروهای مسلح خود بخشی از این مردم هستند.

هاشمی به برگزاری چهارمین کنگره طب نظامی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری کنگره ای با ۱۱۷ کشور عضو نشان از توجه جامعه پزشکی به این مهم و خدمت رسانی به مصدومان جنگ است.

هاشمی ادامه داد: این در حالی است که زیاده خواهی برخی انسان ها و افکار مادی سیاستمداران و صاحبان قدرت اقتصادی سبب جنگ میان ملت ها و قومیت های ساکن یک کشور می شود و انسان های زیادی به بهای فروش اسلحه و درآمد بیشتر شرکت های چند ملیتی کشته و مجروح می شوند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches