×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تبلیغات محیطی دچار آشفتگی است

اقتصادتهران: رئیس نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی با اشاره به تهدیدهایی که در کمین تبلیغ کالاهای داخلی در دوران پساتحریم است، از نبود برنامه‌ریزی دقیق و علمی در حوزه تبلیغات محیطی انتقاد کرد.

به گزارش مهر، نشست خبری نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران پیش از ظهر امروز شنبه ۳۰ آبان با حضور محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس این کنفرانس و همچنین دبیران علمی و اجرایی و نیز تعدادی از اعضای شورای سیاستگذاری کنفرانس یاد شده در محل دانشگاه علم و فرهنگ در تهران برگزار شد.

ایمانی خوشخو در این کنفرانس با اشاره به آنچه آشفتگی تبلیغات محیطی در کشور نامید، بر ضرورت برگزاری این کنفرانس علمی تاکید کرد و گفت: آشفتگی که ما در تبلیغات محیطی در کشور با آن روبرو هستیم بعضا ناشی از فشارهایی است که از جانب شرکت‌های تبلیغاتی خارجی برای تبلیغ کالاهایشان در کشور ما صورت می گیرد.

رئیس کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران افزود: تبلیغات را باید از چند بعد مورد سنجش قرار داد، بـُعد علمی، فرهنگی و تجاری و چنانچه بدون توجه به هر یک از این ابعاد، اقدام به انجام تبلیغات محیطی بشود، قطعا اتلاف منابع خواهد بود و به نتیجه هم نخواهد رسید.

وی با اشاره به وضعیت کشور در آستانه دوران پساتحریم توضیح داد: ما اگر برنامه ریزی مناسبی برای تبلیغات محیطی نداشته باشیم، به زودی شاهد ورود موجی از تبلیغات کالاهای وارداتی به کشور خواهیم بود و بنرها و پوسترهای تبلیغی کالاها، شهرهای ما را در بر خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ برگزاری چنین محافل علمی را که با حضور اندیشمندانی از کشور در حوزه صنعت تبلیغات برگزار می‌شود، کمک کار مجموعه مدیریت شهری و همچنین متولیان حوزه تبلیغات در کشور خواند.

خوشخو در بخش دیگری از سخنانش همچنین از برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت از سوی دانشگاه علم و فرهنگ و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با حضور علمی سخنرانان چندین دانشگاه داخلی و خارجی در هفته اول بهمن ماه امسال در تهران خبر داد.

در این نشست خبری همچنین محمدمهدی اخویان، رئیس شورای سیاستگذاری نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران با اشاره به اهمیت صنعت تبلیغات در جهان امروزی، تهران را با عنوان یکی از کلانشهرهای جهان که به گفته او امروز به یک کمپ تبلیغاتی بدل شده است، مثال زد و گفت: اگر آثار تبلیغاتی اجناس داخلی و خارجی در سطح شهر کنترل نشود، این تبلیغات می تواند بسیار آسیب‌رسان باشد، به ویژه برای تولیدات داخلی.

رئیس دانشگاه هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ سپس با اشاره به اینکه پیشنهاد برگزاری کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران از سوی این دانشگاه به مجموعه مدیریت شهری در تهران داده شد و مورد استقبال سازمان زیباسازی شهر تهران قرار گرفت، بر لزوم گزینش گری برای تبیین کالاها در سطح شهر با اولویت‌دهی به محصولات داخلی تاکید و ابراز امیدواری کرد از دل ِ کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران، راهکارهایی برای تبیین سیاست های لازم جهت حمایت از تبلیغ کالاهای داخلی استخراج شود.

اخویان همچنین از رواج واژه هایی مانند مگامال و هایپراستار در تبلیغات شهری انتقاد کرد و خواستار نظارت بیشتر از سوی مسئولان ذیربط به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تبلیغات محیطی در شهرهای بزرگی مانند تهران شد.

مهدی جعفریان، دبیر اجرایی نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران هم در این نشست خبری از از برگزاری این کنفرانس در روز سه شنبه هفته جاری ۳ آذر در سالن زنده یاد دکتر کاظم آشتیانی دانشگاه علم و فرهنگ خبر داد و گفت: عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، بهروز غریب پور گرافیست پیشکسوت، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران و حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی از سخنرانان آئین افتتاحیه این کنفرانس هستند.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی حوزه تبلیغات محیطی مصوبه شورای شهر تهران در سال ۸۷ به سازمان زیباسازی شهر تهران، گفت: از سال ۸۸ طی تفاهمی که دانشگاه علم و فرهنگ با سازمان زیباسازی شهر تهران منعقد کرد، مقرر شد که این ابلاغیه به صورت کاملا اجرایی دربیاید و این دانشگاه هم محصول ارزیابی و رتبه بندی شرکت های تبلیغاتی شد که این موضوع از سال ۸۹ تاکنون یعنی به مدت ۵ سال به مرحله اجرا درآمده است.

جعفری همچنین از برگزاری نشست تخصصی نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران در ۳۰ اردیبهشت امسال سخن گفت و با اشاره به استقبال مسئولان شهرداری تهران از رصد چالش های حوزه تبلیغات شهری به صورت علمی، برگزاری کنفرانس اخیر را در این راستا ارزیابی کرد و گفت: تعداد ۱۸۸ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران ارائه شد که از این تعداد ۳۹ مقاله به عنوان مقاله پژوهشی و ۱۶ مقاله هم به عنوان مقاله ترویجی پذیرفته شدند که پذیرش حدود ۳۰ درصد کل مقالات ارسالی نشان‌دهنده سطح علمی مناسب این کنفرانس است. مقالات پذیرفته شده تنها مختص تهران نیست، بلکه ما از شهرهایی مانند شیراز، مشهد، یزد، تبریز، اهواز، اراک و کرج هم مقاله دریافت کرده‌ایم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches