true
اقتصادتهران: دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو با ابراز خرسندی از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ گفت: این شهر تاریخی و زیبا می تواند قطب گردشگری کشورهای همجوار از قبیل ترکیه و منطقه قفقاز شود.
خلیل ابراهیم آکچا روز جمعه در گفت وگو با ایرنا، اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی را از جمله عناصر مهم در توسعه و رونق صنعت گردشگری بین کشورهای مختلف دانست و افزود: با توجه به پیوندهای قوی دینی و تاریخی ایران با منطقه قفقاز، ترکیه و جمهوری آذربایجان، توسعه گردشگری بین تبریز و این مناطق می تواند با انجام تبلیغات مختلف و متنوع و معرفی این کلان شهر سریع تر اتفاق بیفتد.
وی، حضور گردشگران مختلف را در مناطقی که زبان مشترک دارند، مهم و درعین حال راحت توصیف کرد و اضافه کرد: مسئولان شهر تبریز می توانند در این زمینه سیاست های مختلف تشویقی را در پیش بگیرند.
آکچا با تبریک رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ به مردم خونگرم و با اخلاق این شهر، ابراز امیدواری کرد این اتفاق فرصتی برای رونق و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه و ایران شود.
وی از تبریز به عنوان شهری زیبا و تمیز یاد کرد که مردمان آن به تجارت و اقتصاد علاقه وافری دارند.
آکچا ادامه داد: اصناف و بازاریان تبریز از اخلاق خوبی برخوردارند و با مشتریان و گردشگرهای کشورهای خارجی با متانت و مثل یک برادر رفتار می کنند که به گفته وی چنین ویژگی هایی برای توسعه صنعت گردشگری می تواند مهم و اثرگذار باشد.
وی به هتل محل اقامت خود در تبریز اشاره کرد و از امکانات و سطح کیفی خدمات آن به نیکی یاد کرد و یادآور شد: مساله مهم در صنعت گردشگری این است که فردی که برای اولین بار به شهری سفر می کند، با مشاهده و لمس امکانات و زیبایی های آن شهر برای بار دوم نیز عزم سفر ببندد.
دبیرکل اکو با تاکید بر اینکه این سازمان منطقه ای با جدیت وارد مقوله گردشگری شده است، گفت: هدف اصلی ما از توسعه گردشگری در میان ۱۰ کشور عضو سازمان، ایجاد همبستگی و نزدیکی بین اتباع این کشورها است که در این راستا شهر تبریز جزو مقاصد گردشگری تعریف شده و روی آن کار خواهیم کرد.
آکچا، حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح رسمی تبریز ۲۰۱۸ را مهم ارزیابی کرد و افزود: این آیین باشکوه و بسیار لذت بخش، بازتاب خوب و گسترده ای در رسانه های کشورهای اسلامی و ترکیه داشت.
وی، پایتختی تبریز در بین کشورهای اسلامی را اتفاقی بزرگ و مهم برای جمهوری اسلامی ایران و این شهر دانست و اضافه کرد: باید توجه داشت که هنوز بسیاری از ظرفیت های گردشگری ایران و تبریز در جهان معرفی نشده است و باید برای موفقیت در این حوزه به تبلیغات گسترده و مستمر اقدام کرد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=119413
false
true