×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تا پایان امسال حدود ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر وارد مدار خواهد شد

اقتصادتهران: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: کمتر از یک درصد سبد هزینه خانوار در ایران مربوط به برق مصرفی است، در حالی که در تمام جهان هزینه‌های برق بیش از ۴ تا ۵ درصد سایر هزینه‌هاست.

به گزارش وزارت نیرو؛ هوشنگ فلاحتیان در گفتگو با رادیو اقتصاد در پاسخ به اینکه درباره ۱۰ برابر شدن قیمت برق در سال‌های اخیر، ضمن رد این مطلب، قیمت برق را در ایران ارزان‌تر از هر کشور دیگری در جهان دانست و افزود: یکی از دلایل عدم موفقیت فعالیت‌های فرهنگی در آموزش فرهنگ مدیریت مصرف در کشور ارزان بودن قیمت برق است.

وی با بیان این مطلب که هم اینک کشور ما دارای ۷۷ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی است، گفت: به‌زودی این میزان به ۸۰ هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو با بیان اینکه احداث نیروگاه و توسعه شبکه‌های برق برای زیرساخت‌های اساسی کشور امری ضروری است افزود: در طول ۴ سال تلاش دولت یازدهم ۸ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شد و در کنار این ظرفیت جدید ۵۴ پست ۱۳۲ کیلوولت، ۳۰ پست ۲۳۰ کیلوولت و ۲۰ پست ۴۰۰ کیلوولت ایجاد شده است.

 این مقام مسوول  با بیان اینکه در طرح توسعه ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر بادی و خورشیدی که در اوایل دولت یازدهم کمتر از ۲۰۰ مگاوات بوده است و هم اکنون تا دو برابر افزایش داشته افزود: تا پایان امسال حدود ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر وارد مدار خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches