×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تاکید وزیر ارشاد بر گسترش کتابخوانی از طریق فضای مجازی

اقتصادتهران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر نقش فضای مجازی در ترویج کتابخوانی تاکید کرد و گفت: این فضا در این زمینه فرصت محسوب می شود لذا باید بسترهای خلاقیت انسانی به کمک قوت ها آمده و از آن به خوبی برای گسترش این مهم استفاده شود.

به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی روز شنبه در آیین پایانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مجموعه فرهنگی و هنری شهدای هفتم تیر، افزود: این دوره از مسابقات کتابخوانی رضوی می تواند نمادی برای نقطه عطف این حرکت تلقی شود.

وی با بیان اینکه محور و کانون توسعه اجتماعی کشورها و ملت ها «توسعه فرهنگی»، محور و کانون توسعه فرهنگی را نشر و کتاب و کانون توسعه نشر وکتاب را توسعه کتابخوانی دانست و اظهار داشت: باتوجه و اهتمام به این سه گزاره «توسعه همه جانبه ملت ها و کشورها» ایجاد خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه با این نگاه توسعه کتابخوانی به برنامه مستمر و پیوسته نیاز دارد، اظهار داشت: می توان در کنار این برنامه های مستمر، فرصت های خاص را به کمک طلبید.

صالحی در ادامه ایجاد فرصت های خاص و متنوع برای ترویج کتابخوانی درمناسبت های مختلف از جمله عید نوروز و جشنواره رضوی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با همکاری بنیاد امام رضا (ع) اتفاقات گوناگونی در این زمینه در حال وقوع است که مسابقات کتابخوانی رضوی یکی از این اتفاقات مناسب به شمار می آید.

وی به جایگاه، شان و منزلت، ابعاد وجودی و شخصیتی امام رضا (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: آن امام همام برای ما ایرانیان از زمانی که به این سرزمین پا نهاد برکت های بسیاری داشته و دارد چراکه مرقد مطهر ایشان به عنوان ملجاء همه ایرانیان محسوب می شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ازطریق مسابقات کتابخوانی رضوی صدها هزار نفر به سوی امام رضا (ع) معطوف می شوند، حضور٨۵٠ هزار نفر دراین این مسابقات را بیانگر این مه دانست که حرکت های رو به جلویی در این مسیر اتفاق افتاده است.

صالحی با تاکید بربازتولید کتاب، اظهار داشت: اگر کتابخوان را در فرایند تولید مجدد کتاب قرار دهیم بخش زیادی از ترویج کتابخوانی اتقاق می افتد چراکه کتابخوان باید احساس کند که یک مولد فعال است که با خواندن کتاب در یک فراگیری فعال آن را به حیطه های دیگر مانند نقاشی، شعر تبدیل می کند لذا باید مسیر بازتولید کتاب را فعال تر کنیم تا کتابخوانی را ترویج دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بر نقش فضای مجازی در ترویج کتابخوانی تاکید کرد و گفت: فضای مجازی در این زمینه فرصت محسوب می شود و بطور یقین باید بسترهای خلاقیت انسانی به کمک قوت ها بیایند و از آن به خوبی استفاده کنیم.

صالحی درعین حال تصریح کرد: اینکه چگونه کتاب در فضای مجازی و به درستی بارگذاری شود تا در یک فرایند پویش مجازی مسیر بازتولید خود را پیدا کند، مهم است. کتابخوانی را از طریق فضای مجازی می توان گسترش داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از حضور در آیین پایانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور در موزه یادمان شهدای هفتم تیر، یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches