اقتصادتهران: مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه نسبت مطالبات معوق به تسهیلات در این بانک با ۱٫۲ درصد کاهش به نسبت سال قبل به ۷٫۸ درصد در سال ۱۳۹۵ کاهش یافته است، گفت: این نسبت در کل نظام بانکی ۸٫۸ درصد است که نشان از موفقیت بانک ملی ایران در وصول مطالبات دارد.
محمدرضا حسینزاده در همایش سراسری تبیین سیاستهای پیگیری و وصول مطالبات بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۶ با تاکید بر اینکه حتی یک لحظه هم نباید از موضوع وصول مطالبات معوق غفلت کرد، افزود: در همین راستا بسته سیاستی وصول مطالبات معوق به روزرسانی و ابلاغ شده است.
وی همچنین به لزوم وصول حداقل پنج درصد از مبلغ معوق شده در هر پرونده اشاره و خاطرنشان کرد: هر چه مبلغ بیشتری از محل مطالبات معوق به بانک برگردد، این پول بیشتر گردش میکند که به سودآوری شعبه و بانک منجر میشود.
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه بانک از همه راههای قانونی برای وصول مطالبات خود استفاده میکند، اما ترجیح میدهد از راههای اعتمادسازی استفاده کند، اظهارکرد: بدهی مشتریان به هر شعبه و اداره امور، به طور مرتب و هفتگی توسط هیات مدیره رصد و علل آن بررسی میشود.
حسینزاده تاکید کرد که تحقق عدد پنج درصد برای نسبت مطالبات معوق به تسهیلات بانک ملی ایران (NPL) در سال جاری کاملا امکانپذیر است و این عدد استاندارد جهانی است.
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین با بیان اینکه نمیتوان برای وصول همه پرونده های مطالبات معوق یک نسخه واحد تجویز کرد، گفت: هر پرونده راهکار خودش را دارد و تجربه نشان داده که بانک ملی ایران حتی پروندههای سخت و پیچیده را نیز حل کرده است.